اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی تنکابن خبر داد

خسارت 60 درصدی به اماکن مددجویان بهزیستی تنکابن

رئیس اداره بهزیستی تنکابن گفت: در بحران برف اخیر به اماکن افراد تحت حمایت این نهاد از 15 تا 60 درصد آسیب وارد شد.

خسارت 60 درصدی به اماکن مددجویان بهزیستی تنکابن

ولی شمسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن با اشاره به ابعاد وسیع بحران ناشی از بارش برف هفته اخیر و وارد آمدن خسارات زیاد اظهار داشت: در این بحران برخی از ابنیه‌ها، اماکن و مراکز اداری، خدماتی و منازل مسکونی مددجویان آسیب دید.

وی از تشکیل ستاد بحران برای رسیدگی به نیازهای اولیه مددجویان و نیز جابه‌جایی و اسکان موقت برخی از آن‌ها در بهزیستی تنکابن و بازدید از وضع موجود با همراهی خیران نیکوکار شهرستان خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی تنکابن با تاکید بر اینکه این ستاد از نخستین لحظات بروز بحران ناشی از برف برای بررسی ابعاد این واقعه و نیز کمک و امدادرسانی به مددجویان زیرپوشش به ویژه معلولان جسمی و ذهنی وارد عمل شد، گفت: در این راستا رسیدگی به نیازهای اولیه مددجویان به ویژه گرمایش منازل و مراکز نگهداری غیردولتی تحت نظارت، توزیع آب و آذوقه با همکاری شوراها و دهیاری‌ها و استقرار موقت برخی از آنها به مکان امن تا انجام اقدامات لازم برای بررسی خسارات وارده و تامین اعتبار برای ترمیم یا بازسازی انجام شد.

وی افزود: در راستای حمایت و پشتیبانی از مددجویان در برخی از موارد مورد نیاز سبد کالای کامل نیز توزیع شده و مسئول خانه بهبودی استان نیز به همراه خودرو سازمان جهت ارائه سبد غذایی به مراکز خانه‌های بهبودی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد ارسال کردند.

رئیس اداره بهزیستی تنکابن از توزیع 2 هزار قرص نان، 100 کیلوگرم عدس، یک‌هزار و 200 شیرینگ آب معدنی و مقادیری اغذیه سبک و خرما نیز در این ایام بین مددجویان در شهرستان خبر داد.

شمسی اظهار داشت: هم‌اکنون از مددجویانی که منازل یا مکان کسب آنها دچار آسیب شده خواسته شد تا با ارائه مستندات مورد نیاز با تهیه عکس و ارائه مدارک ملک و همچنین تکمیل فرم ویژه‌ای که توسط واحد امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان تهیه شده اقدام کنند تا بررسی‌های مورد نیاز برای تامین اعتبار توسط ستاد بحران اداره کل که جلسه‌ای نیز به این منظور در نوشهر با حضور مدیرکل و معاونان دارد برای ترمیم و بازسازی صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر افراد زیر پوشش بهزیستی سالمند و خانه‌های‌شان قدیمی و بافت فرسوده بود میزان خسارات وارده به این اماکن نیز کم نیست.

رئیس اداره بهزیستی تنکابن درباره آسیب‌های وارده گفت: هیچ‌گونه تلفات جانی و آسیب‌دیدگی گزارش نشده و خسارات به اماکن از 15 تا 60 درصد بوده که در این رابطه ساختمان اداره بهزیستی تنکابن حدود 30 درصد، پایگاه اورژانس اجتماعی حدود 50 درصد و یک واحد مجتمع خدمات روستایی حدود 30 درصد خسارت دیدند.

شمسی تصریح کرد: خیران نیکوکار در شهرستان همواره در همه احوال یار و یاور سازمان و ما بوده‌اند و هستند و در این بحران نیز از ابتدایی‌ترین دقایق واقعه در کنار ما برای امدادرسانی و ارسال کمک‌ها خدمات ارزنده‌ای به مددجویان تحت پوشش کردند که در این ارتباط از همگی تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/86020/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول