اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی اهواز خواستار شد

احداث پارکینگ در هسته مرکزی کلانشهر اهواز برای کاهش سرقت خودرو

فرمانده نیروی انتظامی اهواز گفت: اگر در هسته مرکزی کلانشهر اهواز پارکینگ وجود داشته باشد می‌توان فرصت سرقت را از سارقان گرفت.

احداث پارکینگ در هسته مرکزی کلانشهر اهواز برای کاهش سرقت خودرو

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عزیزالله سپهوند بعد از ظهر امروز در حاشیه نمایش کشفیات اموال سرقتی از داخل خودرو‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتقای امنیت اجتماعی در سطح کلانشهر اهواز با توجه به اینکه در آستانه روزهای پایانی سال قرار داریم و شهروندان در حال خرید مایحتاج خود هستند لازم است. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر شهروندان با خودروی شخصی خود اقدام به حضور در هسته مرکزی شهر می‌کنند یک سری عوامل و مجرمانی هستند که به واسطه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی مردم به سرقت اموال آن‌ها و محتویات درون خودرو دست می‌زنند. 

فرمانده نیروی انتظامی اهواز با بیان اینکه این موضوع با حساسیت از طریق نیروی انتظامی پیگیری شد اذعان کرد: در طی یک عملیات منسجم و براساس آخرین برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی و با همکاری پلیس مرکز استان، ابتدا یک باند سرقت محتویات خودرو شناسایی شد. 

وی اضافه کرد: به دنبال دستگیری این سارقان، اعضای این باند لب به اعتراف گشودند و با اعترافات آن‌ها یک شبکه هماهنگ شده در قالب یک سری مال خر، سارق و عواملی که محل اختفای اموال سرقتی را فراهم می‌کردند با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی و کشف شدند. 

سپهوند با بیان اینکه اموال کشف شده به خودروهای لوکس هستند اذعان کرد: نگاه اجتماعی و آسیب‌شناسانه به معضل دزدی نیاز است و پلیس با این اقدامات مانند به نمایش گذاشتن کشفیات سرقتی سعی در افزایش نرخ مجازات مجرم دارد. 

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس یک عامل بازدارنده است اما کافی نیست؛ عنوان کرد: نیازمند همکاری همه آحاد جامعه برای کاهش سرقت هستیم. 

فرمانده نیروی انتظامی اهواز با بیان اینکه پدیده شوم سرقت تابع عوامل مختلفی است اظهار کرد: عده‌ای به دلیل فقر و عده‌ای دیگر در قالب شبکه‌های سازماندهی شده اقدام به سرقت می‌کنند. 

وی خاطر نشان کرد: باید همه دستگاه‌ها در کنار یکدیگر با ایجاد هم افزایی بسترهای لازم را که باعث رفع معضل سرقت می‌شود را محدود کنیم. 

سپهوند بر لزوم وجود پارکینگ در مرکز شهر تاکید کرد و گفت: اگر در مرکز شهر پارکینگ داشته باشیم می‌توانیم این فرصت را از سارقان محتویات درون خودرو‌ها بگیریم. 

وی بازه زمانی کشفیات این اموال سرقتی را چهار روز عنوان کرد و افزود: برآورد مالی این اموال سرقتی در حدود 500 میلیون ریال است. 

فرمانده نیروی انتظامی اهواز عنوان کرد: گاهی مردم هستند که انگیزه سرقت را در سارقان ایجاد می‌کنند و فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

انتهای پیام/72011/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول