اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور همدان خبر داد

تشکیل 1000 پرونده در واحد رسیدگی به اعتراضات پلیس راهور

رئیس پلیس راهور همدان از تشکیل یک‌هزار پرونده در واحد رسیدگی به اعتراضات این پلیس در اثر ناآگاهی شهروندان از قوانین و مقررات تعویض ارکان وسیله نقلیه خبر داد.

تشکیل 1000 پرونده در واحد رسیدگی به اعتراضات پلیس راهور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، حسین طلایی با اشاره به ماده 30 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار کرد: تعویض ارکان اصلی وسیله نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

وی افزود: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه بنابر نیاز بخواهند ارکان اصلی وسیله نقلیه خود را به دلیل ناکارایی، غیر قابل بازسازی بودن و ... تغییر دهند باید در ابتدا با مراجعه به دوایر شماره‌گذاری ادارات راهنمایی و رانندگی اقدام به اخذ مجوز تعویض کنند که وسیله نقلیه در این مرحله ابتدا توسط افسران کارشناس عالی تصادفات بازدید و در صورت تعیین اصالت آن، مجوز تعویض صادر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور همدان ادامه داد: در مرحله بعد نیز پس از تعویض قطعه مورد نظر مجدداً مالک به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه و پس از بازدید نهایی تعویض قطعه به صورت قانونی انجام و در سوابق خودرو ثبت می‌شود.

وی گفت: مراحل فوق همانند سایر خدمات ارائه شده از سوی پلیس راهور به صورت کاملاً رایگان انجام می‌پذیرد اما در صورتی که مالکان وسایل نقلیه بدون اخذ مجوز اقدام به تعویض اتاق، موتور، شاسی و یا رنگ وسیله کنند و فقدان کشف فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده نیز اثبات شود پرونده‌ای در واحد رسیدگی به اعتراضات راهور تشکیل و مالک از یک‌چهارم قیمت قطعه و یا رنگ تغییر یافته تا یک هشتم جریمه خواهد شد.

طلایی ادامه داد: از ابتدای سال جاری قریب به یک‌هزار پرونده در خصوص تعویض غیر مجاز قطعه و یا رنگ در واحد رسیدگی به اعتراضات پلیس راهور تشکیل و مالکان وسایل نقلیه به دلیل بی‌اطلاعی از قوانین و مقررات و یا سهل‌انگاری و فقدان اخذ مجوز جریمه شده‌اند.

وی در توصیه‌ای به مالکان وسایل نقلیه که می‌خواهند از خدمات ارائه شده از سوی پلیس راهور استفاده کنند گفت: مالکان، مراجعه خود به ادارات راهنمایی و رانندگی را به روزهای پایانی سال موکول نکنند چون بر اساس تجربه سال‌های قبل هر چند ساعات فعالیت مراکز تعویض پلاک به صورت صبح و بعداز ظهر بوده و افزایش می‌یابد اما بسیاری از عزیزان موفق به انجام مراحل قانونی امور خود نشده‌اند.

انتهای پیام/89002/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول