اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون ووشو عنوان کرد

وجود 55 هزار ووشوکار در کشور/ سومین فدراسیون برتر در ارزیابی‌ها هستیم

دبیر فدراسیون ووشو جمعیت ورزشکاران این رشته در سطح کشور را 55 هزار نفر عنوان کرد و گفت: به طور قطع، این عدد در آینده افزایش خواهد داشت.

وجود 55 هزار ووشوکار در کشور/ سومین فدراسیون برتر در ارزیابی‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صیاد حیدری ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت ووشو کردستان اظهار کرد: این استان قابلیت رشد زیادی در ورزش ووشو دارد.

وی با بیان اینکه با وجود این توانمندی‌ها اخیرا شاهد افت و خیزهایی در ووشو کردستان بوده‌ایم تصریح کرد: اعتقاد دارم علت این مسئله عدم همدلی کامل بین اعضای این رشته بوده است.

دبیر فدراسیون ووشو با تأکید بر لزوم تجمیع اراده‌ها به منظور رشد ووشو در استان خاطرنشان کرد: ضعف‌ها باید به صورت دوستانه بیان شود و به موازات آن رئیس هیئت نیز شنونده مشکلات و انتقادات زیر مجموعه خود باشد.

حیدری با اشاره به ظرفیت بالای ووشوکاران کردستانی، نقش آنها را در کسب موفقیت‌ سال‌های اخیر، مؤثر عنوان کرد و افزود: تا هفت سال پیش فدراسیون ووشو در رتبه 37 فدراسیون‌های کشور قرار داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر سال‌های متمادی است که این ورزش در میان سه فدراسیون برتر ایران قرار گرفته و این مسئله گواهی بر فعالیت و پشتکار همه اعضای آن است.

سومین فدراسیون برتر در ارزیابی‌ها

دبیر فدراسیون ووشو با بیان اینکه این فدراسیون در رده‌بندی مدال‌آوری سال گذشته عنوان نخست را به خود اختصاص داده بود گفت: در ارزیابی‌ها که با لحاظ کردن رشته‌های المپیکی است، این رشته رتبه ششم کشور را دارا بود.

حیدری رتبه فدراسیون در این ارزیابی‌ها را در امسال و دو سال قبل رتبه سوم اعلام کرد و افزود: در سال جاری پنج رویداد مهم که هر کدام از دیگری بهتر بود را برگزار کردیم.

وی این مسابقات را بازی‌های رزمی، المپیک سالنی، بازی‌های جهانی بزرگسالان، آسیایی جوانان و رقابت‌های کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: در هر کدام از این مسابقات، حداقل چهار و حداکثر هفت نشان طلا برای ایران کسب کرده‌‌ایم.

دبیر فدراسیون ووشو با تأکید بر اینکه بانوان ووشوکار همپای مردان در این رشته فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در رده بانوان تنها رشته‌ای هستیم که مدال طلای بازی‌های آسیایی و جهانی را تصاحب کردیم.

حیدری با اشاره به رقبای ایران در ووشو اظهار کرد: در بخش تالو همه کشورهای شرقی شامل ویتنام، کره جنوبی، مالزی، اندونزی و روسیه حریفان جدی ما بودند.

وی خاطرنشان کرد: در رده‌های پایه به قدری پیشرفت داشته‌ایم که شرایط کسب مدال‌های رنگارنگ و متعدد در دو بخش دختران و پسران را کاملا دارا هستیم.

دبیر فدراسیون ووشو جمعیت ورزشکاران این رشته در سطح کشور را 55 هزار نفر عنوان کرد و گفت: به طور قطع، این عدد در آینده افزایش خواهد داشت.

حیدری با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جهانی ووشو جوانان به میزبانی کشور ترکیه خواستار تمرکز همه هیئت‌های استان‌ها برای کسب موفقیت در المپیک آسیایی کره جنوبی شد.

انتهای پیام/79012/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول