اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا:

توسعه امکانات درمانی از مهم‌ترین اولویت‌های روستاهای شهرضا است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: افزایش امکانات و خدمات درمانی جزو مهم‌ترین سیاست‌های توسعه در سطح روستاهای شهرضا است.

توسعه امکانات درمانی از مهم‌ترین اولویت‌های روستاهای شهرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الله تنهایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی روستای هونجان اظهار داشت: شهرضا به لحاظ فعالیت خیران سلامت جزو شهرهای الگو در سطح کشور است و در طول چند سال گذشته حمایت‌های این قشر زمینه برطرف کردن بسیاری از نارسایی‌های حوزه بهداشت و درمان را در شهرستان مهیا کرده است.

وی بیان داشت: احداث مراکز بهداشتی و درمانی و روستایی زمینه تمرکززدایی از خدمات در نقاط شهری را ایجاد می‌کند و در کاهش هزینه‌های درمانی مردم موثر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه توسعه امکانات درمانی در روستاها زمینه بهبود وضعیت سلامت را در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: روستاها در حوزه کشاورزی از ارکان توسعه کشور محسوب می‌شوند و توجه به اصل سلامت در این مناطق زمینه پیشرفت و تعالی کشور را مهیا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز بهداشتی و درمانی روستای هونجان امکان ارائه خدمات به جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر را دارد، ادامه داد: به لحاظ اینکه روستای هونجان در فصل انتقال عشایر با افزایش قابل توجه جمعیت مواجه می‌شود تمهیدات لازم در خصوص ارائه خدمات به این افراد نیز اتخاذ شده است.

تنهایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز روستایی مبتنی بر اولویت‌های مردمی انجام می‌گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر مرکز بهداشتی و درمانی روستای هونجان با ارائه امکاناتی از قبیل بهداشت دهان و دندان، مامایی، مراقبت‌های پزشکی و اورژانس به اهالی این روستا و مناطق همجوار خدمات‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: این مرکز بهداشتی و درمانی با همت خیران والامقام بهمن کشکولیان و خانم زمین پرداز در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع  و با هزینه‌های بالغ بر3 میلیارد ریال احداث شده است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کلنگ زنی خانه پزشک روستای هونجان با محوریت خیران انجام گرفت.

انتهای پیام/63011/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول