اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی:

سرانه مطالعه غیر درسی آذربایجان غربی 72 دقیقه در هفته است

مدیر امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی گفت: سرانه مطالعه غیر درسی در آذربایجان غربی 72 دقیقه در هفته است.

سرانه مطالعه غیر درسی آذربایجان غربی 72 دقیقه در هفته است

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طبق اعلام شورای فرهنگ عمومی کشور سرانه مطالعه غیر درسی در آذربایجان غربی 72 دقیقه در هفته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر آذربایجان غربی دارای 63 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی با 64 هزار و 829 نفر عضو در استان فعال هستند.

مدیر امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به تعداد کل کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی و تعداد نسخ خطی و نسخ سنگی، افزود: تعداد کل کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های آذربایجان غربی یک میلیون و 129 هزار و 472 بوده و تعداد 117 جلد کتاب خطی و 219 جلد نسخه سنگی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی موجود است.

فیروز با اشاره به تاسیس اولین کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی، افزود: کتابخانه عمومی شهید باهنر اولین کتابخانه آذربایجان غربی بوده و فعالیت خود را از سال 1324 آغاز کرده است.

مدیر امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی در خصوص طرح کتاب من، خاطرنشان کرد: طرح کتاب من، طرح تامین منابع کتابخانه‌ای بوده که به درخواست مخاطب برای افزایش دسترسی به کتاب دلخواه و تکریم ارباب رجوع پایه‌گذاری شده است.

فیروز گفت: از ابتدای اجرای طرح کتاب من، تاکنون در حدود 230 هزار درخواست توسط مراجعین به ثبت رسیده و از این تعداد 75 هزار جلد به کتابخانه‌ها ارسال شده که از این تعداد نیز 10 هزار و 300 عنوان امسال درخواست شده و 4 هزار و 900 جلد به کتابخانه‌ها رسیده و در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

وی بر لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان تأکید کرد و افزود: با توجه به پایین بودن نرخ مطالعه کتاب در کشور و به تبع آن در استان، لازم است فرهنگ‌سازی در بخش مطالعه کتاب، از سنین کودکی آغاز شود تا شاهد جهشی در زمینه مطالعه کتاب در سال‌های آینده در استان شویم.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی بر ارتقای سطح کیفی کتاب‌های بخش کودکان در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: با جداسازی بخش کودکان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان، تلاش کرده‌ایم تا گستره خدمات‌رسانی به کودکان را در کتابخانه‌های عمومی استان ارتقا دهیم.

وی قصه‌گویی، پخش فیلم و کارتون‌های آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی و کتاب‌خوانی را از خدمات ارائه شده در بخش کودکان کتابخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: با تدارک و ارائه چنین خدماتی به کودکان، تلاش کرده‌ایم تا ضمن افزایش زمینه‌های جذب کودکان به کتابخانه‌ها، فضایی شاد و مهیج برای آنان در کنار کتاب به وجود آوریم.

وی از تجهیز بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی به اینترنت اشاره کرد و افزود: با این اقدام تلاش کرده‌ایم تا ضمن آموزش نحوه استفاده درست کودکان از اینترنت در فضای امن کتابخانه‌ها، دامنه اطلاعاتی کودکان را بالا برده و از میزان دغدغه‌های فعلی والدین در این بخش بکاهیم.

انتهای پیام/61007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول