اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان ‌شرقی خبر داد

انهدام باند سارقان قطعات خودرو در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان ‌شرقی از دستگیری سارقان قطعات خودرو و کشف 100 فقره سرقت خبر داد.

انهدام باند سارقان قطعات خودرو در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی افزایش سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح کلانشهر تبریز مراتب ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با ایجاد تعامل با سایر رده‌های انتظامی و انجام گشت‌زنی‌های متمادی و با بهره‌گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی، کنترل و رصد فعالیت سارقان سابقه‌دار حرفه‌ای و از زندان آزاد شده توسط کارآگاهان نهایتا پس از چند روز تعقیب و مراقبت یک نفر متهم سابقه‌دار به هویت «ع – ع» که در امر سرقت داخل خودرو فعالیت داشته شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی طی یک عملیات دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هرگونه سرقت شد ولی با انجام تحقیقات تخصصی و علمی و با ارایه دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و بیان داشت با همدستی شخصی به نام «د- ف» اقدام به 100 فقره سرقت داخل خودرو و قطعات آن در حوزه استحفاظی کلانتری 20 تبریز نموده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم ردیف دوم نیز در عملیات دیگر در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر و در تحقیقات علمی و تخصصی به ارتکاب 100 فقره سرقت با همدستی متهم ردیف اول اعتراف کرد و محل های سرقت مورد باسازی و کلیه مالباختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفتند.

عباس‌زاده اضافه کرد: در این زمینه یک نفر مالخر نیز به هویت «ع- الف» شناسایی که فعلاً متواری است و تلاش برای دستگیری نامبرده کماکان ادامه دارد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به همراه سارقان دستگیر شده به مرجع قضایی ارسال که سارقان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص شیوه سارقان هم اعلام کرد: سارقان اکثرا در ساعات خلوت بعد از ظهرها و شب‌ها پس از شناسایی خودروها در کوچه‌ها و محل‌های خلوت با شکستن قفل با ابزار آلات مختلف و شکستن شیشه اقدام به سرقت محتویات و قطعات خودروها کرده و با پراید متهم ردیف اول اموال مسروقه را جابه‌جا می‌کردند.

عباس‌زاده در آسیب‌شناسی این سرقت‌ها هم اعلام کرد: اعتیاد شدید سارقان به مواد مخدر و همچنین بی‌توجهی مالباختگان به هشدارهای پلیسی و پارک خودرو در مناطق تاریک محلات علت اصلی سرقت‌ها است.

انتهای پیام/60001/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول