اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مراغه خبر داد

سرقت اینترنتی از حساب رفیق در مراغه

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مراغه گفت: فردی که با بدست آوردن رمز و کارت عابر بانک دوست خود اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابش کرده بود توسط پلیس فتا شهرستان مراغه دستگیر شد.

سرقت اینترنتی از حساب رفیق در مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، عیسی هاتفی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای این شهرستان مبنی بر مفقودی عابر بانک وی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، بلافاصله پیگیری پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های مأموران پلیس فتا مشخص شد سه فقره برداشت غیرمجاز در جمع به مبلغ 8 میلیون و 400 هزار ریال صورت گرفته که یک فقره آن با استفاده از دستگاه خودپرداز و یک فقره دیگر با استفاده از دستگاه کارت‌خوان فروشگاه و یک فقره نیز بصورت اینترنتی از حساب شاکی برداشت شده است، تصریح کرد: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی، به یک نفر با هویت معلوم که قبلا با شاکی دوست بوده و اهل ساکن تهران است مظنون شده و با توجه به تردد وی به شهرستان مراغه متهم با استفاده از شیوه‌های پلیسی شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

هاتفی اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرم ارتکابی شد اما در مواجهه با مستندات پلیسی لب به اعتراف گشود و عنوان کرد: با توجه به اینکه با شاکی دوست بوده و با وی رفت و آمد داشتم یک روز که به منزل آنها مراجعه کرده بودم از غفلت شاکی استفاده نموده و اقدام به برداشت کارت عابر بانک وی کردم و با توجه به اینکه ایشان همراه بنده خرید کرده و شماره رمز وی را نیز می‌دانستم اقدام به برداشت وجه از حساب وی در سه مرحله کردم.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه متهم به مراجع قضایی معرفی شد خاطر نشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان کارت‌های بانکی و اطلاعات آن را در اختیار افراد غریبه و حتی دوستان نزدیک خود نگذارند و به صورت دوره‌ای رمزهای اول و دوم حساب خود را تغییر داده و سیستم اعلام تراکنش پیامکی خود را برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی فعال کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول