اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان شمالی:

ایجاد بازارچه مرزی به نفع ایران و ترکمنستان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: ایجاد بازارچه مرزی در محدوده مرزی استان به نفع جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان است.

ایجاد بازارچه مرزی به نفع ایران و ترکمنستان است

محمد صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد سنخیت فرهنگی بین ساکنان مرزی 2 کشور را (ایران و ترکمنستان) برشمرد و اظهار کرد: ایجاد این بازارچه و معبر مرزی دستاوردهای خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با مراکز مختلف از جمله اتاق بازرگانی، وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک این پیگیری‌ها به نتیجه رسیده و بازارچه مرزی در استان با ترکمنستان ایجاد شود.

به گزارش فارس، استان خراسان شمالی 301 کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی همچنین با اشاره به تغییر زمان برپایی نمایشگاه ایران در قرقیزستان که با محوریت این استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بر اساس برنامه قرار است تا این نمایشگاه سال آینده برگزار شود.

به گفته وی، پیش از این قرار بود تا این نمایشگاه در بیشکک با محوریت این استان در اسفندماه برگزار شود که به دلایلی به سال آینده موکول شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان طی 2 سال متوالی برپایی نمایشگاه ایران در ترکمنستان را عهده‌دار بوده است، اظهار کرد: این دوره برپایی نمایشگاه ایران در بیشکک به خراسان شمالی واگذار شده است.

انتهای پیام/63002/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول