اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر

موسسه مهر و محل کار گروه خیاطی معلولان در شهرستان طارم افتتاح شد

موسسه مهر و محل کار گروه خیاطی معلولان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان طارم افتتاح شد.

موسسه مهر و محل کار گروه خیاطی معلولان در شهرستان طارم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسسه مهر و محل کارگروه خیاطی معلولان شهرستان طارم بعدازظهر امروز با حضور مسئولان بهزیستی استان و مسئولان شهرستان طارم افتتاح شد.

این مراکز که در دو روستای چورزق و پاوه‌رود به ارائه خدمات توانبخشی و روستایی می‌پردازند با اعتبارات لازم از طریق اعتبارات توانبخشی مبتنی بر جامعه تاسیس شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این مراکز کار خود را با چهار معلول آغاز کرده‌اند.

فرهاد میرزایی با بیان اینکه معلولان در این مرکز اقدام به فعالیت‌های هنری از جمله سری‌دوزی می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال مناسبی از فعالیت این معلولان شده و از شهرهای دیگر به ویژه تهران سفارش دریافت کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به وعده فرماندار شهرستان طارم مبنی بر اختصاص مکان بزرگ‌تر برای این کارگروه اعلام کرد: در صورت جذب افراد بیشتر و گسترش این تعاونی، بهزیستی نیز مبلغ 100 میلیون ریال برای گسترش این مرکز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این کمک بلاعوض است، اضافه کرد: در آغاز کار نیز مبلغ 45 میلیون ریال برای راه‌اندازی این مرکز توسط بهزیستی استان اختصاص داده شده است.

میرزایی از عملکرد بهزیستی شهرستان طارم قدردانی کرد و اذعان داشت: در سال‌جاری مبلغ 550 میلیون ریال کمک برای فعالیت بهزیستی شهرستان طارم پرداخت شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان فعالیت این مراکز را باعث شناسایی معلولان روستایی دانست و اظهار امیدواری کرد: با تاسیس مراکزی از این دست امکان فعالیت هر چه بیشتر معلولان ساکن در روستا فراهم شده و جلوگیری از انزوای این افراد امکان‌پذیر ‌شود.

این مسئول در ادامه از افتتاح موسسه مهر در روستای چورزق خبر داد و گفت: این مرکز توسط بخش غیر دولتی به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه خدمات مربوط به پرونده‌های اجتماعی و توانبخشی در این مرکز صورت خواهد گرفت، متذکر شد: این مرکز در حوزه پیشگیری نیز خدمات متنوعی را به متقاضیان خود ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/73009/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول