اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی:

مشکل کشاورزی عدم اجرای قوانین است

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: مشکل کشاورزان تنها نبود سوخت، کود و یا بذر نیست بلکه مشکل اصلی آنها عدم اجرای قوانین در حوزه کشاورزی است.

مشکل کشاورزی عدم اجرای قوانین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید موسی رهنمایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی باید برای تولید غذا باشد که نیازمند نگاهی متفاوت در قوانین بوده و باید بیش از سایر بخش‌ها تشکل‌گرا باشد.

وی افزود: در بخش کشاورزی دچار عقب‌ماندگی تاریخی هستیم که منجر به بسیایر از مشکلات و مسائل شده که سرآمد آن عدم اجرای قوانین در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور تصریح کرد: مشکل کشاورزان سوخت، کود و یا بذر نیست بلکه عدم اجرای قوانین است.

وی اضافه کرد: قانون تمرکز که در مجلس به تصویب رسیده، سبب می‌شود تنظیم صادرات و واردات را به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده باشد ولی تاکنون اجرا نشده است.

رهنمایی خاطرنشان کرد: آب غیرقانونی از بخش کشاورزی خارج می‌شود تا جایی که یک رودخانه را خشک می‌کند، خرید تضمینی که از قوانین 40 سال گذشته است اگر اجرا می‌شد بسیاری از مشکلات کشاورزان رفع می‌شد و پشتوانه‌ای برای کشاورزان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزی جایگاه اصیل خود را ندارد، بیان داشت: به نفع این کشور و نظام است که تلاش خود را در جهت رسیدن به این جایگاه اصیل داشته باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: در کشورهای پیشرفته تشکل‌ها منبع اصلی توسعه قلمداد می‌شود که باید به آنها بهاء داده شود و تشکیل نظام صنفی کشاورزی که سه سال است در کشور تشکیل شده، نتایج مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/63029/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول