اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال

181 طرح کشاورزی در استان اصفهان افتتاح می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان از بهره‌برداری 181 طرح کشاورزی در ایام دهه فجر در این استان خبر داد.

181 طرح کشاورزی در استان اصفهان افتتاح می‌شود

احمد صفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال تعداد 181 طرح کشاورزی در 23 شهرستان استان اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های مرمت و بازسازی قنوات، استخرهای ذخیره آب، ساخت کانال، آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای، احداث گلخانه کشت صیفی‌جات، بهبود تولیدات گیاهی، احداث گاوداری شیری، پرواربندی گوساله، فرآورده‌های لبنی و مرغداری گوشتی و تخمگذار است.    

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان، میزان سرمایه گذاری برای این تعداد طرح کشاورزی در استان اصفهان را 66 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: 20 میلیارد تومان از این مبلغ از محل اعتبارات دولتی و حدود 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اشخاص و تسهیلات بانکی است.

به گفته وی؛ با افتتاح و بهره‌برداری از 181 طرح کشاورزی در استان اصفهان برای بیش از دو هزار نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود.  

صفی در ادامه از خسارت 5 هزار و 600 میلیارد تومانی ناشی از خشکسالی شش سال اخیر تا پایان سال زارعی 92-91 در استان اصفهان خبر داد و بیان داشت: شش درصد از این میزان خسارت خشکسالی استان اصفهان از طریق منابع دولتی تأمین و متناسب با میزان خسارت خشکسالی بین 23 شهرستان استان اصفهان توزیع شده است. 

به گفته وی؛ این میزان خسارت پرداخت شده از منابع دولتی بیشتر در ارتباط با بهره‌وری در مصرف آب هزینه شده و بخشی از مشکلات این بخش را برطرف کرده است.

وی یادآور شد: تمامی تلاش سازمان جهاد کشاورزی تأمین منابع و بهره‌وری در مصرف آب و اجرای طرح‌های تدوین الگوی کشت برای مناطق خشک استان اصفهان از جمله شهرستان کاشان است تا بتوان از حداقل آب موجود در مناطق خشک، محصولاتی با نیاز آبی کمتر با عملکرد بیشتر، کشت شود.

صفی در پایان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی کاشان به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول