اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی دومین کنگره تاریخدانان ایران خبر داد

چاپ کتاب جیرفت‌نامه در آینده‌ای نزدیک

دبیر علمی دومین کنگره تاریخدانان ایران از چاپ کتاب جیرفت‌نامه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

چاپ کتاب جیرفت‌نامه در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت،علی‌محمد ولوی عصر امروز در حاشیه کنگره تاریخدانان ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره با حمایت خوبی که صورت گرفته بود، به خوبی اهداف آن محقق شد.

وی تصریح کرد: مقالات متعددی ارائه شد، حدود 40 مقاله که از این تعداد بیش از 12 مقاله مربوط به پیشینه تمدنی جیرفت بود و در ارتباط با جیرفت و میراث فرهنگی و تمدنی جیرفت بندهایی در قطعنامه داریم.

ولوی با اشاره به روش آموزش تاریخ در آموزشگاه‌ها و مراکز علمی خاطرنشان کرد: آموزش و پژوهش تاریخ در کشور ما باید به روز شود و این ممکن نیست، مگر اینکه مدیران و برنامه‌ریزان کشور به کارهای کارشناسی که انجام می‌شود، احترام بگذارند و به سراغ کارشناسان بیایند و از آنها بخواهند که در تدوین کتاب‌های درسی بیشترین مشارکت داشته باشند.

دبیر علمی دومین کنگره تاریخدانان ایران گفت: ما این پتانسیل را در کشور داریم و امیدواریم مدیران هم بخواهند و بتوانند از این ظرفیت‌هایی بسیار خوبی که در کشور برای تدوین کتب و تحول برنامه‌ریزی رشته تاریخ وجود دارد، بیشترین استفاده را ببرند.

وی ابراز داشت: تا زمانی که کار کارشناسی روی کتاب‌های تاریخ انجام نشود و کارشناسان کتب تاریخ را تدوین نکنند، تغییرات کتاب‌های تاریخ ادامه دارد و انجمن تاریخدانان ایران همه کوشش خود را انجام می‌دهد که مدیران اجرایی کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را قانع کند که به سراغ کارشناسان بیایند و این کتاب‌ها با کار کارشناسی عمیق تدوین شود.

ولوی با اشاره به چاپ کتاب جیرفت‌نامه در آینده‌ای نزدیک ادامه داد: کتاب جیرفت‌نامه مجموعه‌ای از مقالات است که توسط استادان حوزه‌های مختلف زبان‌شناسان، تاریخدانان، مردم‌شناسان و باستان‌شناسان است که در آن از مقاله‌های این کنگره و همچنین مقالاتی که توسط استادان توانمند که نتوانستند در دومین کنگره تاریخدانان ایران در جیرفت شرکت کننده استفاده می‌شود که کتاب ماندگاری می‌شود.

انتهای پیام/80002/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول