اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

رئیس جمهور مسئول خطاکار توزیع سبد کالا را برکنار کند

امام جمعه اردبیل گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم با مسئول خطاکار توزیع سبد کالا برخورد کرده و او را برکنار کند.

رئیس جمهور مسئول خطاکار توزیع سبد کالا را برکنار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: توزیع سبد کالا در حساس‌ترین مقطع این کشور انجام شد که با برخی مشکلات و نارسایی‌ها انجام شد و زمینه‌ای را فراهم کرد تا رسانه‌های بیگانه از این مسئله در تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده کنند.

وی با قدردانی از رئیس دولت به دلیل پوزش از مردم به خاطر این اقدام نامناسب گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم در تداوم عذرخواهی خود از مردم با مسئول اصلی این موضوع به شکل شایسته برخورد کرده و اجازه ادامه چنین روند نامطلوبی را ندهد.

عاملی از مردم خواست تا به دولت وثوق داشته باشند چرا که کالاها به اندازه کافی تامین و ذخیره‌سازی شده و نباید این وثوق که یک سرمایه اصلی برای کشورمان است دچار خدشه شود.

ایران تنها کشور جهان سوم است که استقلال سیاسی و حاکمیت ملی دارد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به شاخصه‌ها و معیارهای انقلاب اسلامی در افزودن به شان و شرف ملت ایران گفت: اولین شاخصه مربوط به نهضت علمی و پیشرفت‌های فناوری‌های جدید در کشورمان است که برخلاف سال‌های گذشته و ما در این سی و پنج سال موفق شدیم در دستیابی به پیشرفت‌های علمی و شاهکار فناوری‌های جدید مرزهای داخلی و بین‌المللی را در نوردیده و به اعتلای واقعی در این زمینه برسیم.

عاملی دموکراسی حقیقی در کشورمان را با حرکت در تمام حوزه‌ها با توسل به رای مردم و خرد جمعی یادآور شد و افزود: اینکه همه مسئولان این کشور با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و در این سرزمین خبری از استبداد و دیکتاتوری نیست بزرگترین احترام به ملت است.

امام جمعه اردبیل استقلال سیاسی و حاکمیت ملی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: اگر در گذشته ایران پنجاه و یکمین ایالت آمریکا بود امروز این کشور به هیچ وجه تابع و پیرو نیست و در ردیف کشورهای ذره محسوب نمی‌شود بلکه تنها ملتی هستیم که در بین کشورهای جهان سوم استقلال داریم و طلسم وابستگی به غرب و شرق را شکسته‌ایم.

خطیب جمعه اردبیل دیگر شاخصه انقلاب اسلامی را تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی و معادلات جهانی بیان کرد و افزود: وزن سیاسی ما به حدی بالا رفته که ایران امروز در معادلات جهانی نقش اساسی ایفا می‌کند و همه قدرت‌های جهان از ایران به عنوان یکی از ضلع‌های قدرت جهانی یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اعتلای استقلال اقتصادی و داشتن بصیرت و آگاهی را از برجستگی‌های دیگر این نظام بیان کرد و یاد‌آور شد: ملتی که بصیرت نداشته باشد با استخدام عواطف از سوی بیگانگان در دام آنها می‌افتند اما سی و پنج سال است که امپراطوری رسانه غرب تلاش می‌کنند تا از طریق 180 کانال بصیرت این ملت را ضایع کند اما قادر به این کار نیست.

عاملی تصریح کرد: ملت ما امروز به یک روحیه حماسی، ظلم ستیزی، شهامت و شجاعت آراسته شدند و در برابر زورگویی‌ها، حرکت‌های انفعالی و فزون طلبانه نمی‌خواهند تسلیم شوند بلکه در جنگ اراده‌ها پیروز نهایی ملت ایران خواهد بود.

وی شاخصه رهبریت صالح، امین و شجاع را از دیگر برجستگی انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: بزرگترین دعوای ما با غرب روی مرجعیت فرهنگی است چرا که آنها آداب و رسومی را تبلیغ می‌کنند و مروج فرهنگی هستند که تناسبی با آرمان انقلاب اسلامی و ملت ما ندارد.

خطیب جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: اقتدار نظامی ما نیز در مقطع کنونی بی‌نظیر است و دیگر خبری از حاتم بخشی شاهان و سرکردگان غرب در این سرزمین نیست که بخواهند شهرهای مختلفی از کشورمان را یک شبه از این سرزمین جدا کنند و به بیگانگان الحاق کنند.

عاملی فضای آزاد، قدرت استیضاح ملت و فعالیت مطبوعات متعدد را از دیگر شاخصه‌های ممتاز انقلاب بیان کرد و افزود: احیای ارزش‌های تربیتی، الهی و وحدانی برترین شعارها و دیدگاه‌های جهانی انقلاب در خلع سلاح کردن برهان دشمنان و حفظ انسجام داخلی و وحدت ملی را بیان کرده و بر تقویت آنها تاکید کرد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با وجود ظرفیت بی‌نظیر قومی و قبیله‌ای منسجم‌ترین کشور دنیا است و هرگز این انسجام خود را از دست نمی‌دهد.

امام جمعه اردبیل فرارسیدن 22 بهمن را گرامی داشت و گفت: برای پاسخ دادن به سخنان سخیف معاون وزیر امور خارجه آمریکا که مدعی شده همه فعالیت‌های ایران باید با اجازه آمریکایی‌ها باشد پاسخی دندان‌شکن به این یاوه‌سرایی‌ها خواهند داد و بار دیگر از غرور و عظمت ملی دفاع می‌کنند.

عاملی در پایان ابراز داشت: آمریکایی‌ها آدرس غلط گرفته‌اند که مدعی هستند ایران از سر استیصال و اصرار پای مذاکرات حاضر شده و امروز خسته‌تر از همیشه هستند در حالی که راهپیمایی 22 بهمن ثابت خواهد کرد این ملت نه تنها خسته نیست و شکافی بین دولت و ملت وجود ندارد بلکه عنصر مقاومت فراروی این ملت است.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول