اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

آمریکا با عزت ایرانیان سر سازگاری ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: ملت ایران باعزت‌ترین مردم جهان هستند و آمریکا با عزت ایرانیان سر سازگاری ندارد.

آمریکا با عزت ایرانیان سر سازگاری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ‌آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: خداوند در بستر زمان‌ها و مکان‌ها، تجلی‌هایی دارد و دهه فجر یکی از تجلیات الهی بر خلق عالم است.

وی افزود: زمان‌ها و مکان‌ها با تجلی خداوند است که قدر و منزلت پیدا می‌کند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به این موضوع که خداوند نعمت‌های خود را به بندگانش ارزانی می‌دارد، بیان کرد: انسان‌ها در برابر این نعمت‌ها باید ارزیابی و قدرشناسی از نعمت‌ها داشته و شکرگزار آنها باشند.

وی تصریح کرد: اگر انسان‌ها ارزیابی خوبی از نعمت‌های خداوند داشته و شکرگزار باشند، نعمت‌های خداوند روز به روز فزونی می‌یابد در غیر اینصورت کفر نعمت است.

محمدی اذعان داشت: ارزیابی و قدردانی از نعمت‌های خداوند نیازمند شناخت و معرفت ابعاد کمی و کیفی خلقت الهی است.

وی افزود: شکرگزاری بدون شناخت ارزش‌های والای الهی امکان‌پذیر نخواهد بود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: کسانی که نعمت‌های الهی را نمی‌شناسند، نعمت‌ها را از دست خواهند داد.

وی با بیان این موضوع که انسان‌ها خدای خود را آنگونه که باید نشناخته‌ و خدای ناشناخته را عبادت می‌کنند، بیان کرد: اگر خداوند، صفات و قدرت او را آنگونه که شایسته است، می‌شناختیم مشکلات جامعه این‌گونه پیش نمی‌آمد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود با مروری بر تاریخ قبل از انقلاب ایران و دست‌آوردهای انقلاب خاطرنشان شد: ملت ایران با عزت‌ترین مردم جهان هستند و آمریکا با عزت ایرانیان سازگاری ندارد.

وی عمر را یکی از نعمت‌های الهی برشمرد و تصریح کرد: انسان‌ها باید نسبت به عمر خود حساس باشند و در این حالت است که قدرشناسی عمر خود را خواهند کرد.

محمدی در پایان سخنان خود جوانی، سلامتی و امنیت را از دیگر نعمت‌های الهی برشمرد و گفت: شکرگزاری‌ها باید از روی معرفت باشد و این درک و معرفت و بیداری را در خود به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/89029/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول