اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی:

مسئولان در دهه فجر سوژه به دشمنان ندهند/ دشمن جسور و هتاک است

امام جمعه قم با اشاره به سخنان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مورد سبد کالایی گفت: ننگ بر شما باد که اینگونه سخن می‌گویید البته ما هم نباید کاری کنیم که سوژه به دست دشمن بیفتد؛ آنها هتاک هستند.

مسئولان در دهه فجر سوژه به دشمنان ندهند/ دشمن جسور و هتاک است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه نخست نماز جمعه این هفته که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) و همچنین حدیث مشابهی از امام جواد(ع) آمده است که زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) در قم بهشت را بر شخص زائر واجب می‌کند.

وی افزود: حضرت معصومه(س) دارای ویژگی‌های مختلفی در ابعاد گوناگون بود؛ عبادت‌ها و شب ‌زنده‌داری‌های ایشان زبان‌زد خاص و عام بود و علاوه بر این فاطمه معصومه(س) جزو راویان حدیث هم بوده‌اند به طوری که علامه امینی از ایشان به عنوان یکی از سلسله راویان حدیث غدیر نام می‌برد.

امام جمعه قم با بیان اینکه زیارت‌نامه فاطمه معصومه(س) جزو زیارت‌نامه‌های مأثوره است عنوان داشت: ایشان دارای مقام شفاعت هم هستند و در کنار حضرت زهرا(س) جزو دو بانویی به شمار می‌روند که این مقام را در روز قیامت دارند.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در روایتی می‌فرمایند هیچ انسان عزیزی حق را رها نکرد مگر اینکه ذلیل شد و هیچ انسان خوار و ذلیلی به حق چنگ نزد مگر اینکه عزیز شد.

حسینی بوشهری ادامه داد: در طول تاریخ اسلام و انقلاب بارها دیده‌ایم که برخی در اوج عزت بودند ولی زمانی که حق را رها کردند و از کنار آن گذشتند به ذلت افتادند و افرادی را هم داشتیم که جایگاه اجتماعی نداشتند ولی وقتی به حق چنگ زدند عزیز شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور 19 بهمن روز نیروی هوایی را مورد توجه قرار داد و افزود: همافران در دوران پیش از انقلاب ارادت خود را به امام راحل نشان دادند و پس از انقلاب هم این نیروی هوایی بود که در آغاز جنگ تحمیلی دشمن را زمین‌گیر کرد و زمینه را برای دفاعی همه‌جانبه فراهم ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: 22 بهمن دارای ابعاد سلبی و ایجابی بود؛ از بین بردن نظام شاهنشاهی نخستین بعد سلبی انقلاب است و دیگری هم شعار بلند نه شرقی، نه غربی بود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه انقلاب دارای دو بعد ایجابی است خاطرنشان کرد: انقلاب ما هم برای استقرار نظام حاکمیت دینی تلاش کرد و هم برای عزت‌بخشی به تمام مسلمانان جهان است؛ امروز نام اسلام و تشیع در همه جا عالم‌افروز شده و تنها دشمنان کینه‌توز هستند که نمی‌توانند نام اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی را تحمل کنند.

خطیب جمعه قم بیان داشت: بعد معنوی امام، توسل ایشان به اهل بیت(ع)، دعاها و مناجات‌هایشان و مسائلی از این دست از جمله عوامل قدرت بنیان‌گذار کبیر انقلاب بود؛ زمانی که حکومت نظامی اعلام شد تنها یک نفر بود که دستور دادند مردم به خیابان‌ها بیایند و زمانی هم که بیم حمله به هواپیمای ایشان می‌رفت باز هم از پاریس به تهران آمدند و فرمودند این سفر سرنوشت‌ساز است.

وی با تاکید بر اینکه باید امام را دوباره بشناسیم خاطرنشان کرد: تواضع و فروتنی ایشان در مقابل خانواده شهدا و تجلیل از شهید فهمیده بیانگر این است که ایشان شایسته بازشناسی است.

حسینی بوشهری باز گرداندن خودباوری به ملت ایران را یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی دانست و عنوان داشت: پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی نتیجه همین خودباوری است؛ بیشتر دانشمندان امروز ما جوان هستند؛ هویت انقلابی ما بر اساس اسلامیت و مردمی بودن بنا شده و در حقیقت اسلام توانست عزت ملت ایران را باز گرداند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعجب می‌کنم از کسانی که می‌گویند نمی‌توان با سلطه‌گران درگیر شد؛ البته ما هم نمی‌خواهیم درگیر شویم ولی بنا نیست دست‌ها را به علامت تسلیم بالا ببریم و به گونه‌ای سخن بگوییم که دشمن احساس کند ما ضعیف هستیم و بعد هم جملاتی آنچنانی بر زبان بیاورند؛ برای مقامات آمریکا متاسفیم که ملت ایران را هنوز نشناخته‌اند.

وی با اشاره به سخنان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مورد سبد کالایی خاطرنشان کرد: ننگ بر شما باد که اینگونه سخن می‌گویید البته ما هم نباید کاری کنیم که سوژه به دست دشمن بیفتد؛ آنها هتاک هستند و توجهی ندارند ولی در دهه فجر هم نباید اینگونه اتفاقات می‌افتاد که دشمن جسور شود و روزی بگویند ایران به برنامه آب سنگین و تاسیسات فردو نیاز ندارد و روزی هم این چنین باشند؛ آنها از ملت ایران در هراس هستند و می‌دانند که همگان می‌خواهند با ایران ارتباط برقرار کنند و تنها این سایه آمریکاست که آنها را باز داشته است؛ از همینجا می‌گوییم مرگ بر آمریکا.

حسینی بوشهری بارش سنگین برف و خسارات زیاد به مردم در شمال کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: از کسانی که به یاری هم وطنان خود در استان‌های گیلان و مازندران رفتند تشکر می‌کنیم اما یک نکته هم حائز اهمیت است؛ این کشور بلایای طبیعی فراوانی دارد و باید آمادگی و تدارکات را بیشتر کنیم زیرا تجربه این موارد را در گذشته هم داشتیم.

انتهای پیام/78004/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول