اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستان قدس رضوی:

رژیم صهیونیستی با وجود ایران اسلامی هیچگاه امنیت نخواهد داشت / سخنان آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آقایان اوباما و کری بدانند که با وجود ایران اسلامی، رژیم جعلی صهیونیستی هیچگاه امنیت نخواهد داشت.

رژیم صهیونیستی با وجود ایران اسلامی هیچگاه امنیت نخواهد داشت / سخنان آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی امشب در جلسه‌ای که با حضور جمعی از علما و روحانیون این شهر در تالار آیینه حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز سیستم دفاعی جمهوری اسلامی آنقدر پیشرفت کرده است که من به عنوان یک طلبه می‌توانم به آقایان اوباما و کری بگویم که با وجود ایران اسلامی رژیم غاصب صهیونیستی هیچگاه امنیت نخواهد داشت.

وی در خصوص توافق‌نامه ژنو، خاطرنشان کرد: بعضی از سیاست‌مداران آمریکایی می‌گویند که ما در مذاکرات هسته‌ای جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را گرفته‌ایم، اما باید بدانند اگر تمام دستگاه‌های هسته‌ای ما جمع‌آوری هم شوند در مدت 10 روز می‌توانیم به روز اول برگردیم و ما امروز غنی‌سازی 20 درصد را نیز متوقف کرده‌ایم، اما می‌توانیم در مدت کوتاهی مجدد آن را تولید کنیم.

واعظ طبسی ادامه داد: امروز آمریکا می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، اما باید بداند نظام اسلامی اگر در خصوص گزینه نظامی شما گزینه‌ای نداشته باشد، نظام اسلامی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان متذکر شد: وقتی مقام معظم رهبری با آن جایگاه می‌گویند که ما ساخت سلاح هسته‌ای را جایز نمی‌دانیم، آمریکا حق ندارد اینگونه صحبت کند و البته آنها خود می‌دانند که در مسائل مختلف چون سوریه به ایران نیازمند هستند.

واعظ‌طبسی خطاب به رئیس جمهور نیز اظهار داشت: حجت‌الاسلام روحانی من تیم مذاکره کننده شما را به خوبی می‌شناسم و آقای ظریف از دیپلمات‌های قوی و باایمان کشور است و در سفر به مشهد درخواست خادم افتخاری کرد و تا زمانی که حکم آن را نگرفت از مشهد خارج نشد.

وی اضافه کرد: آقای عراقچی نیز شخصی معتقد به رهبری و نظام اسلامی است، اما من به این آقایان عرض می‌کنم که سخنان آمریکایی‎ها در این مدت غرور ما را جریحه‌دار کرده و دولت باید موضع محکمی در خصوص این جریانات تندرو آمریکایی بگیرد.

* سخنان آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد

تولیت آستان قدس رضوی عنوان داشت: به نظر من مجموع مذاکرات به زیان جمهوری اسلامی ایران نبوده و حرف‌های آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد و برای اهمیت دادن به رژیم صهیونیستی است؛ البته این موضوع را نیز قبول دارم که بخشی از آن نیز روی گستاخی آمریکا است که باید اینگونه سخنان جواب داده شود.

* انقلاب اسلامی معجزه قرن است

واعظ طبسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است، ابراز داشت: مقدماتی که برای تحقق این نظام فراهم شد از عوامل نامریی بود که البته انگیزه‌های مادی و غیرمعنوی هم در آن دخالت داشت.

وی اذعان داشت: به ورود امام خمینی (ره) توجه کنید، فضای آن روز فضای حکومت شاه بود و عوامل و وابستگان آن رژیم در ایران فعالیت داشتند و سازمان امنیت و ساواک هم فعال بود، اما امام(ره) بی‌اعتنا به همه این مسائل راهی ایران شدند و اگر عوامل غیرمادی نبود این اتفاق رخ نمی‌داد و این اتفاق نیز می‌تواند به معجزه قرن تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: با ورود امام خمینی(ره) به ایران، مبارزه آغاز شد و نشانه‌های یک تحول عمومی در جامعه بشری احساس می‌شد و دشمن می‌ترسید که نگاه و اندیشه امام(ره) در منطقه تأثیر بگذارد، اما این افکار نه تنها در منطقه بلکه در تمام جهان تأثیر گذاشت و ما شاهد وجود این افکار در جامعه بشری هستیم که منطقه و جهان دارای یک تفکر انقلابی شده که نشانگر بیداری اسلامی است؛ در حالی که این زمینه‌ها قبل از انقلاب اسلامی هیچگاه وجود نداشت و با این شرایط آمریکایی‌ها باید ناراحت باشند.

* مذاکرات ژنو 2 به دلیل عدم حضور ایران به شکست انجامید

واعظ طبسی در پایان بیان داشت: اگر مذاکرات ژنو 2 در خصوص سوریه به شکست انجامید دلیل آن به خاطر عدم حضور ایران بود که رسانه‌های آنها نیز به این موضوع اذعان کردند و نتیجه این عدم دعوت را نیز آمریکا مشاهده کرد و باید توجه داشت که این موضوع برای قدرت نظام اسلامی و قدرت ایمانی است که امام خمینی(ره) برای ما به وجود آورد.

انتهای پیام/2202/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول