اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج بیان کرد

کمبود 3 متری سرانه فضای سبز سنندج

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج، سرانه فضای سبز برای هر نفر در حال حاضر را 6 متر و 13 سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: با کمبود 3 متری سرانه فضای سبز مواجه هستیم.

کمبود 3 متری سرانه فضای سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وفا اصلانی شامگاه پنج‌شنبه در کمیسیون عمران شورای این شهر با محوریت فضای سبز و خدمات شهری گفت: شورای شهر چهارم، همان گونه که پیش از این وعده داده به دنبال تغییرات است.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم به صورت سنتی و قدیمی، اهداف شورا و شهرداری دنبال شود، این امر را مستلزم برنامه‌ریزی و کار مطالعاتی دقیق دانست.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در این شهر برای هر نفر 6 متر و 13 سانتی‌متر است اظهار کرد: نسبت به حداقل‌ها و استاندارد موجود به ازای هر نفر با کمبود 3 متر سرانه فضای سبز مواجه هستیم.

اصلانی با تأکید بر اینکه در برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری کار دشواری در پیش داریم گفت: برای نگهداری فضای سبز در کل مناطق شهرداری 400 نفر نیرو وجود دارد.

وی با اشاره به گلایه‌های شهروندان و عدم رضایت آنها در خصوص نحوه اجرای اقدامات تأمین و گسترش فضای سبز، این امر را مربوط به مشکلات زمین فضای سبز موجود در شهر دانست.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشتر زمین‌هایی که برای فضای سبز تخصیص می‌یابد از زمین‌های نامرغوب و تغییر کاربری داده شده است.

اصلانی با بیان اینکه گاهی فضای سبز توسط سازمان مسکن و شهرسازی و خود شهرداری تغییر کاربری داده می‌شوند، گفت: خوشبختانه از سال 90 وضعیت فضای سبز و پارک‌ها رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه تمام مسئولیت و اختیارات مربوط به فضای سبز شهر در اختیار و زیر نظر سازمان پارک‌ها نیست، خاطرنشان کرد: برخی مناطق شهرداری در این زمینه به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج افزود: شهرداری باید فضای سبز را به بخش خصوصی مقتدر که دارای کارشناسان زبده و متخصص است واگذار کند تا قانون برون‌سپاری مسئولیت‌ها نیز اجرایی شود.

اصلانی تأکید کرد: شورای شهر سنندج به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری فضای سبز شهر را نمی‌دهد که نمونه این موضوع، لغو مصوبه الحاق بخشی از پارک ملت به کانون بازنشستگان برای احداث باشگاه و ممانعت از اجرای عملیات ساختمانی در این پارک بود.

تشکیل کمیسیون تلفیق در شورای شهر سنندج

بنا بر مصوبه شورای شهر سنندج، کمیسیون جدیدی با نام کمیسیون تلفیق با ریاست وفا اصلانی و نائب رئیسی فرزاد هلالی تشکیل و آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/79012/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول