اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سنندج خبر داد

واگذاری فضای سبز سنندج به بخش خصوصی طی 3 سال

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سنندج از واگذاری فضای سبز این شهر به بخش خصوصی در فرآیندی 3 ساله خبر داد.

واگذاری فضای سبز سنندج به بخش خصوصی طی 3 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرش اسماعیلی‌نسب شامگاه پنج‌شنبه در کمیته عمران شورای این شهر با محوریت فضای سبز و خدمات شهری گفت: طی چهار سال گذشته در خصوص فرآیند برون‌سپاری ورود کرده‌ایم اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه هر سال برآوردها به‌روز می‌شود بیشترین محدودیت را مربوط به مدیریت نیروی انسانی دانست و گفت: امسال راهکارهای دیگری را مدنظر قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سنندج اظهار کرد: قرار شد برخی پارک‌ها و لکه‌هایی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و سپس مدیریت در آن را با مجموعه‌های زیر نظر خود شهرداری مقایسه کنیم.

اسماعیلی‌نسب با بیان اینکه واگذاری یک‌باره و به صورت کلی به اصل کار لطمه خواهد زد، خاطرنشان کرد: طی فرآیند 3 ساله مدیریت فضای سبز شهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی مجموع نیروهایی که در زمینه نگهداری از فضای سبز فعالیت می‌کنند را 400 نفر عنوان کرد و افزود: بیشتر این نیروها به صورت شرکتی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سنندج با اشاره به اقلیم خشک این شهر و میانگین کمتر از 250 میلی‌متری بارندگی‌ها گفت: تنها منبع آب دائمی سنندج برای فضای سبز، رودخانه قشلاق است.

اسماعیلی‌نسب افزود: در زمان اوج استحصال آب از این رودخانه تنها 300 لیتر در ثانیه برداشت می‌شود در حالی که نیاز ما برداشت 800 لیتری آب در ثانیه است.

وی با گلایه از عدم توجه به فضای سبز شهری در گذشته اظهار کرد: در فاصله سال‌های 80 تا 87 به جز پارک سوم خرداد هیچ پارک دیگری در سنندج ساخته نشده است.

20 درصد منابع هدر می‌رود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سنندج تغییر کاربری و اختصاص زمین‌های نامرغوب برای احداث و گسترش فضای سبز را از دیگر مشکلات موجود در این راستا برشمرد.

اسماعیلی‌نسب موازی‌کاری در انجام امورات مربوط به فضای سبز را موجب هدررفت 20 درصدی منابع دانست و تنها راهکار جلوگیری از این موضوع را واگذاری فضای سبز شهری به بخش خصوصی عنوان کرد.

وی از تعریف و مشخص کردن 21 نقطه در شهر برای برون‌سپاری فعالیت‌های مربوط به فضای سبز در سنندج خبر داد و گفت: تاکنون 22 شرکت در فراخوان شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سنندج با اشاره به تعریف لکه‌های فضای سبز برای نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن‌آباد بودجه پیش‌بینی شده سازمان در سال آینده را 4 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/79012/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول