اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

91/بهار92

5 طرح عمرانی و خدماتی در قروه بهره‌برداری شد

ششمین روز از دهه مبارک فجر با بهره‌برداری از 5 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان قروه همراه بود.

5 طرح عمرانی و خدماتی در قروه بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ششمین روز از دهه مبارک فجر با بهره‌برداری از 5 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان قروه همراه بود.

اولین این طرح‌ها شعبه اقماری تامین اجتماعی در سریش‌آباد بود که با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان، فرماندار قروه و جمعی از مسئولان قروه بهره‌برداری شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه به تعداد بیمه‌شدگان سطح استان کردستان اشاره و اظهار داشت: بر اساس آمار موجود در حال حاضر 700 هزار نفر از مردم کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و از خدمات آن بهره می‌برند.

فریدون خدابنده‌لو با بیان اینکه 188 هزار نفر بیمه اصلی در کردستان هستند، گفت: از این تعداد 6 هزار و 331 نفر بیمه مشاغل آزاد، 4 هزار و 20 نفر بیمه اختیاری، 21 هزار و 766 نفر بیمه قالیبافان، 57 نفر بیمه زنان خانه‌دار، 341 نفر بیمه خادمان مساجد، 2 هزار و 517 نفر بیمه باربران، 699 نفر بیمه نویسندگان و 3 هزار و 723 نفر بیمه شده مددجویان کمیته امداد امام خمینی هستند.

وی افزود: همچنین تعداد طلاب و روحانیون بیمه شده 2 هزار نفر، رانندگان یک‌هزار و 817 نفر، کارآفرینان زیرپوشش بنیاد شهید 85 نفر، کارگران ساختمانی 20 هزار نفر، زنان سرپرست خانوار 3 هزار و 598 نفر، مربیان مهد کودک 95 نفر، مداحان هشت نفر، زنبورداران 66 نفر، کارکنان شورای حل اختلاف 289 نفر و کسب و کار 33 نفر است.

این مسئول با بیان اینکه حدود 48 درصد از جمعیت استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: خوشبختانه با میانگین کشوری فاصله کمی داریم.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه میزان بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی نیز 9.4 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در حال حاضر 18 هزار و 944 نفر بازنشسته بیمه تامین اجتماعی داریم و علت این افزایش تعداد نیز بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌بار و بازنشستگان معمولی است.

به گفته خدابنده‌لو، روان‌سازی امور در شعب تامین اجتماعی استان و ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن از برنامه‌های جاری سازمان تلقی شده و این امر نیازمند ایجاد فضای  مناسب اداری برای رسیدن به این ضرورت است.

وی همچنین با تاکید بر این مهم که تامین اجتماعی همواره به عنوان ابزاری مهم برای پیمودن مسیر توسعه محسوب می‌شود تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای ارج نهادن به مخاطبان و ارباب رجوع خود ملزم به پاسخگویی و انجام به موقع تعهداتش بوده است و برای تعمیم، توسعه و گسترش فرهنگ بیمه‌ای در کشور تلاش می‌نماید.

خدابنده‌لو به سهمیه استان کردستان در بحث بیمه کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در میان استان‌های غربی کشور، کردستان از سهمیه بیشتری برخوردار است و امیدواریم بتوانیم این سهمیه را در سال آینده بیشتر کنیم.

گفتنی است جواد مومنی به عنوان سرپرست این شعبه منصوب شد.

اولین طرح دامپروری مجهز به سیستم انرژی تابشی

امروز همچنین نخستین واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت 50 راس در روستای آقبلاق قروه به بهره‌برداری رسید.

این طرح که نخستین طرح مجهز به سیستم انرژی تابشی است، برق لازم برای تاسیسات خود را با بهره‌گیری از صفحات دریافت نور خورشید تامین می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی قروه با بیان اینکه این طرح برای دامداری‌هایی که در فاصله دور از تاسیسات برقی قرار دارند، امکان مناسبی به شمار می‌رود، افزود: هزینه این طرح در مقایسه با شبکه برق‌رسانی، تقریبا 50 درصد کمتر است.

خسرو کریمی‌پناه ظرفیت تولید این واحد را 25 تا 30 تن گوشت قرمز در سال اعلام کرد و با بیان اینکه طرح یاد شده برای سه نفر نیز شغل ایجاد کرده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح در مجموع 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی و نیز بخش خصوصی هزینه شده است.

راه روستایی آب باریک افتتاح شد

راه روستایی آب باریک دیگر طرحی بود که در نکوداشت دهه مبارک فجر از  آن بهره‌برداری شد.

رییس اداره راه و ترابری قروه در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: برای اجرای این پروژه 2 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

مصطفی رضایی افزود: این طرح به طول 2/2 کیلومتر است که روستای 130 خانواری آب باریک از آن بهره‌مند خواهند شد.

بهره‌برداری از غسالخانه گنداب علیا

غسالخانه روستای گنداب علیا هم امروز افتتاح شد.

این طرح در زمینی به مساحت 45 مترمربع اهدایی از سوی خیر نیک‌اندیش حاج حبیب‌الله ساوه نوری و با اعتبار 125 میلیون ریال احداث شده است که 60 میلیون ریال آن را دفتر امور روستایی استانداری کردستان و مابقی را اهالی خیر، اهدا کرده‌اند.

بهره‌برداری از مسجد روستای معصوم‌آباد

بخشدار مرکزی قروه در مراسم افتتاح مسجد جامع محمد رسول‌الله این روستا گفت: این مسجد در زمینی به  مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع با زیربنای 420 مترمربع احداث شده است.

کمال قادری افزود: برای ساخت این مسجد اعتباری افزون بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، شهرستانی و کمک‌های خیرین هزینه شده است.

انتهای پیام/79009/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول