اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

منطقه آزاد تجاری ارس؛ مغان را متحول می‌کند

استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری ارس منطقه مغان متحول شده و چهره‌ای متفاوت پیدا می‌کند.

منطقه آزاد تجاری ارس؛ مغان را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در آیین افتتاح 17 پروژه عمرانی و اقتصادی در پارس‌آباد اظهار داشت: باید به روستاها به عنوان واحد و بنگاه عظیم اقتصادی و تولیدی نگاه شده و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: حمایت اساسی از روستاییان، توجه جدی به روستاها، رفع مشکلات و نیازها و مطالبات آنان به افزایش میزان تولید منجر می‌شود.

خدابخش با اشاره به نقش روستاها در پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور خاطرنشان کرد: روستاها با بهره‌برداری بهینه و مطلوب از امکانات و ظرفیت‌های موجود و با تلاش و همت مضاعف کشور را از وابستگی به خارج نجات می‌دهد و موجب استقلال و خودکفایی اقتصادی و صنعتی می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه در 35 سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های عظیم و در حد اعجاز در روستاها شده است، اضافه کرد: ما باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم چرا که در قیامت و در محضر خداوند پاسخگوی این نعمت‌ها هستیم.

وی بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش صادرات اشاره کرد و ادامه داد: خدمت به زحمتکشان عرصه تولید برای ما افتخار بزرگی است.

خدابخش با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های پارس‌آباد بیان کرد: خاک زراعی این منطقه بسیار مرغوب و در حقیقت طلا است و منطقه‌ای که چنین نعمتی دارد نباید بیکار داشته باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد تجاری ارس ملحق شود، نسبت به پیگیری و حل مشکلات و نیازهای اساسی این شهرستان قول مساعد داد.

توسعه ایستگاه گاو سیمنتال به تعداد 200 رأس، زهکش زیرزمینی 150 هکتار از اراضی زراعی شرکت، کانال بتنی به طول چهار هزار و 800 متر، آبیاری تحت فشار 150 هکتار از زمین‌های زراعی بخش شش، فاز نخست ایستگاه شش گاوهای شیری (فری استال) به ظرفیت یک‌هزار رأس و بازسازی و مرمت اساسی سالن ورزشی 500 نفری شهرک آیت‌الله غفاری از جمله طرح‌هایی است که در سفر استاندار اردبیل به پارس‌آباد بهره‌برداری از آنها آغاز شد.

همچنین بهسازی 224 واحد مسکن روستایی، بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان در هشت هزار و 500 هکتار از اراضی واحد عمرانی یک و دو، گلخانه شرکت تعاونی و تولیدی مهر 22 و گازرسانی به 11 روستای بخش اسلام‌آباد و شهرک شهید غفاری با بهره‌مندی 841 خانوار از دیگر طرح‌های مهمی است که همزمان با ایام‌الله فجر با حضور استاندار اردبیل و مسئولان محلی در پارس‌آباد به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای 17 پروژه افتتاحی بیش از 270 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل دیروز همچنین کلنگ گازرسانی به شش روستای شرق پارس‌آباد، شامل روستاهای تکه‌چی، قطار آباد، بهرام‌آباد، عبدالرضا‌ آباد و حاج جعفر کندی را با 26 میلیارد ریال اعتبار به زمین زد.

خدابخش در بدو ورود به پارس‌آباد با حضور در گلزار شهدای گمنام و با نثار شاخه‌های گل و فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/62004/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول