اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی:

امنیت پایدار با وجود انسان‌ها گره خورده است

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی گفت: عمیق‌ترین بخش امنیت بخشی است که با وجود و هستی انسان‌ها گره خورده که این همان امنیت پایدار است.

امنیت پایدار با وجود انسان‌ها گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن محمدی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب آیت‌الله سید عباس ابوترابی (یاران امام به روایت اسناد و مدارک) که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ترنر رئیس سازمان سیا در دوران کارتر خاطرات خود را در قالب کتابی با عنوان«دموکراسی و پنهان کاری» به نگارش در آورده است.

وی افزود: او در این کتاب به بررسی انقلاب ایران پرداخته و به صراحت بیان کرده که در بررسی انقلاب ایران هرگز به علت دو نکته پی نبرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی اضافه کرد: آن دو نکته خیزش اسلامی و میزان نارضایتی از شاه بوده که در این کتاب به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: در سند دیگری نیز بیان شده پرویز ثابتی مسئول امنیت ملی کشور پس از حادثه 17 شهریور سخنرانی در ساواک انجام داده بود که به دلیل اهمیت سخنرانی وی در قالب بخشنامه به تمام ادارات ساواک ابلاغ شد تا مطالعه کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی عنوان کرد: نهایت تحلیل دشمنان این بود که پشتوانه این انقلاب شوروی است و روحانیت سازمانی ندارد.

وی تصریح کرد: اما می‌بینیم که وقتی خداوند اراده کند چشم دشمنان به خواست خدا نابینا شده و قادر به دیدن و درک کردن توانایی و قدرت اراده خداوند که در رهبری و مردم ایران تجلی یافته بود، نبودند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی گفت: این اراده خداوند متعال بود که کسانی که همواره به دنبال رصد انقلاب ایران بودند قادر به درک حقایق نباشند و نتوانند به انقلاب ضربه‌ای بزنند تا اینکه انقلاب به پیروزی و قدرت دست یابد و با آنان مبارزه کند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که در مورد انقلاب ایران فرمودند«انقلاب ما انفجار نور بود»، بیان کرد: به راستی انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و این نور به حدی خیره ‌کننده بود و تلالو داشت که چشمان دشمنان را کور کرد و کسی ندید که چه اتفاقی با اراده خداوند در حال رخداد است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی اظهار کرد: صرف نظر از مزیت نسبی که در وزارت اطلاعات وجود دارد و اسناد برجای مانده از رژیم گذشته، تحلیل از امنیت در واقع تحلیل هستی شناسانه است به این معنا که اگر بتوانیم این جامعه را با خودش آشنا کرده و هویت جامعه را به مردم نشان دهیم، مردم با شناخت اسطوره‌های جامعه خود قطع یقین اقدام غیرامنیتی انجام نمی‌دهند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی اضافه کرد: عمیق‌ترین بخش امنیت بخشی است که با وجود و هستی انسان‌ها گره خورده که این همان امنیت پایدار است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان امر به خاطر انتشار کتاب آیت‌الله ابوترابی یادآور شد: امیدوارم چاپ و انتشار این کتاب نقطه آغازی برای انجام کارهای بزرگ‌تری در این عرصه باشد و هر ساله شاهد چاپ چند کتاب در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/77010/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول