اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی وحرفه‌ای کردستان خبر داد

تدوین سند توسعه فنی وحرفه‌ای کردستان تا اردیبهشت 93

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از تدوین سند توسعه فنی و حرفه‌ای استان تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

تدوین سند توسعه فنی وحرفه‌ای کردستان تا اردیبهشت 93

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار کرد: سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان به منظور استفاده بهینه از منابع و برنامه‌ریزی بلند مدت برای ارتقای فعالیت‌های کارآفرینی در استان در دست تدوین است.

وی افزود: تاکنون 4 فصل از این سند تکمیل شده و تا اردیبهشت سال آینده این سند جامع تدوین خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: دلیل تأخیر در تدوین سند توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان عملیاتی‌ کردن مطالب این سند و کاربردی‌ کردن این سند در راستای فعالیت‌های کارآفرینی در استان بوده و امیدواریم با تدوین این سند شاهد تحولی بزرگ در ارائه خدمات این حوزه در استان باشیم.

معاون آموزش متوسطه کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس اهداف سند توسعه برنامه پنجم کشور باید بیش از 50 درصد دانش‌آموزان استان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشغول شوند که هم‌اکنون 43.2 درصد دانش‌آموزان کردستانی در هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

طالب محمدی افزود: هم‌اکنون 100هنرستان در کردستان فعال هستند که بر اساس آمایش سرزمینی و نیازهای بازار کار استان باید تعداد هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان افزایش یابد.

محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود از پراکندگی روستاهای استان، کاهش تعداد دانش‌آموزان و تجمیع آموزشگاه‌های روستایی طی چند سال اخیر و موانع فرهنگی در مناطق روستایی به عنوان چالش‌های پیش روی ادامه تحصیل دختران دانش‌آموز و کاهش آمار دانش‌آموزان دختر در استان نام برد.

وی در پایان ابراز داشت: با تقویت فعالیت‌های فرهنگی در روستاها و آشنایی خانواده‌ها در این خصوص و افزایش تعداد بانوان شاغل می‌توان این معضل فرهنگی را برطرف کرد و توازن جنسیتی را برقرار کرد.

انتهای پیام/79006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول