اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

زنان سرپرست خانوار در مازندران آموزش فنی و حرفه‌ای را رایگان فرا می‌گیرند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران برای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار آموزش رایگان می‌دهد.

زنان سرپرست خانوار در مازندران آموزش فنی و حرفه‌ای را رایگان فرا می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرضا شریعت‌نژاد بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان که به مناسبت دهه فجر با عنوان «لتکا» در محل نمایشگاهی فرهنگ و ارشاد استان برپا شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید به دنبال توانمندسازی بانوان باشیم و این امر با تولید اشتغال متفاوت است.

وی روند توانمندسازی را تولید فکر، طراحی، برآورد، تولید و عرضه محصول نهایی دانست و ادامه داد: اگر به توانمندسازی به شکل پروژه محور نگاه کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه برای توانمندسازی بانوان استان باید برنامه محور باشیم، افزود: توانایی‌ها باید تبدیل به برند شود تا بازار را جذب کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در فرایند تولید محصولات داخلی را از مهم‌ترین موارد استفاده از توانمندی‌های بانوان دانست و ادامه داد: آنچه به توانمندسازی بانوان منجر می‌شود بحث استعدادیابی است.

وی با اعلام آمادگی از اینکه آموزش توانمندسازی بانوان سرپرست و بدسرپرست خانوار را از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای داریم، خاطر نشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به دو صورت دولتی و خصوصی است و ما آمادگی داریم در هر دو صورت به بانوان مازندران کمک کنیم.

شریعت نژاد افزود: مازندران دارای یک‌هزار و 70 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی است و علاوه بر رایگان بودن آموزش در بخش دولتی و در بخش غیردولتی هم بانوانی که با معرفی اداره کل امور بانوان استانداری به ما معرفی شوند با تخفیف ویژه انواع آموزش‌ها را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای توافق‌نامه‌ای را با اداره کل امور بانوان استانداری مازندران منعقد کرده است، گفت: بانوانی که نیازمند آموزش هستند با معرفی از سوی این اداره کل به صورت رایگان آموزش فنی و حرفه‌ای را می‌گذرانند.

شریعت‌نژاد اظهار داشت: سال گذشته در قالب نمایشگاه‌های زیر مجموعه خود شش نمایشگاه دستاوردهای بانوان در مازندران برگزار کردیم.

انتهای پیام/86006/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول