به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار کرد: سند توسعه آموزشهای فنی و حرفهای استان به منظور استفاده بهینه از منابع و برنامهریزی بلند مدت برای ارتقای فعالیتهای کارآفرینی در استان در دست تدوین است.
وی افزود: تاکنون 4 فصل از این سند تکمیل شده و تا اردیبهشت سال آینده این سند جامع تدوین خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای کردستان تصریح کرد: دلیل تأخیر در تدوین سند توسعه آموزش فنی و حرفهای استان عملیاتی کردن مطالب این سند و کاربردی کردن این سند در راستای فعالیتهای کارآفرینی در استان بوده و امیدواریم با تدوین این سند شاهد تحولی بزرگ در ارائه خدمات این حوزه در استان باشیم.
معاون آموزش متوسطه کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس اهداف سند توسعه برنامه پنجم کشور باید بیش از 50 درصد دانشآموزان استان در آموزشهای فنی و حرفهای مشغول شوند که هماکنون 43.2 درصد دانشآموزان کردستانی در هنرستانهای فنی وحرفهای مشغول به تحصیل هستند.
طالب محمدی افزود: هماکنون 100هنرستان در کردستان فعال هستند که بر اساس آمایش سرزمینی و نیازهای بازار کار استان باید تعداد هنرستانها و رشتههای فنی و حرفهای در استان افزایش یابد.
محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود از پراکندگی روستاهای استان، کاهش تعداد دانشآموزان و تجمیع آموزشگاههای روستایی طی چند سال اخیر و موانع فرهنگی در مناطق روستایی به عنوان چالشهای پیش روی ادامه تحصیل دختران دانشآموز و کاهش آمار دانشآموزان دختر در استان نام برد.
وی در پایان ابراز داشت: با تقویت فعالیتهای فرهنگی در روستاها و آشنایی خانوادهها در این خصوص و افزایش تعداد بانوان شاغل میتوان این معضل فرهنگی را برطرف کرد و توازن جنسیتی را برقرار کرد.
انتهای پیام/79006/ذ30/ف4004