اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

بسیج اصناف قدرتی برخاسته از مردم و برای مردم است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بسیج اصناف قدرتی برخاسته از مردم و برای مردم است.

بسیج اصناف قدرتی برخاسته از مردم و برای مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار عابدین خرم؛ ظهر امروز در همایش استانی تبیین جایگاه اصناف در پیروزی، تثبیت و صدور انقلاب اسلامی در خوی اظهار داشت: اصناف یکی از عوامل اقتدار ایرانیان بوده‌اند و همواره کشورهایی که با کشورمان در داد و ستد بودند و مراودات بین‌المللی با ایران داشتند از وضعیت بازار و اصناف ایران از دستاوردهای سفر خود به کشور ایران یاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اصناف سهم قابل توجهی در مسائل جامعه دارند، تصریح کرد: طول 200 سال گذشته بازاریان و اصناف در برخی جاها اقدامات و حرکاتی از خود نشان داده‌اند که این حرکات سبب تنظیم و خلق جریانات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کشور شده است.

خرم ادامه داد: در نهضت مشروطه اصناف از نخستین نفراتی بودند که در کنار روحانیت در صفوف مقابله با دشمنان قرار گرفتند و در نهضت امام راحل نیز اصناف از نخستین گروه‌هایی بودند که به نهضت امام (ره) لبیک گفتند.

وی یادآور شد: اصناف در زمان قبل از انقلاب برای مقابله با رژیم پهلوی همواره با تربیت نیروهای مبارز و با راه‌اندازی تشکل‌های جمعیت آزادیخواهی اسلامی فعالیت چشمگیری داشتند و اکنون نیز این نشست‌های همفکری در ایجاد وحدت بین اصناف ضروری است.

خرم؛ بازار را سنگر جامعه و کشور عنوان کرد و متذکر شد: بازاریان سنگربان نظام و کشور هستند و در حفظ و تداوم اصالت‌های گذشته نقش تأثیرگذار دارند و رفتار و برخورد اصناف اشاعه‌دهنده بهترین معروف‌ها و نهی‌کننده بدترین منکرات است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اصناف در مقابل منافقان کوردل و ملی‌گراها و جریان‌های مقابل حضرت امام (ره) محکم ایستاد و دشمنان داخلی را از میان خود طرد کرد و وفاداری خود را مجدداً به انقلاب به اثبات رساندند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، اصناف در کنار رزمندگان در خط مقدم حضور داشتند و در اعزام کاروان‌های پشتیبانی به جبهه‌ها مشارکت قوی داشتند.

وی تاکید کرد: امروز نیز در وضعیت تحریم از طرف استکبار با همت و عزم راسخ بازاریان و اصناف توانسته‌ایم در مقابل هجمه سنگین تحریم‌ها سربلند و سرافراز باشیم.

وی اذعان داشت: واگذاری امور بازار به افراد غیر بازاری سبب وارد شدن خلل به اتحاد و انسجام بازاریان و واحدهای صنفی می‌شود و این مهم همواره باید مدنظر اصناف قرار گیرد.

خرم گفت: بسیج؛ مردمی‌ترین نهاد انقلاب اسلامی است و بسیج اصناف نیز به عنوان یک نیروی خودجوشی بوده که به اقتضای زمان همیشه در صحنه حضور داشته و دارد و قدرتی برخاسته از مردم و برای مردم است و امروز اصناف و بازاریان نقش موثری در مقابله با خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان داشته‌اند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: اصناف باید در هر زمینه الگویی برای جامعه باشند همان‌طور که بازار در دوران قبل و بعد از انقلاب محل نشر فرهنگ ائمه اطهار (ع) بود امروز نیز باید چهره بازار متناسب با مناسبت‌های دینی و ملی و مذهبی ما باشد.

انتهای پیام/61005/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول