اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان:

70 درصد ‌پرونده‌های جنایی به دلیل مصرف مشروبات الکی ‌‌است‌

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: حدود 70 درصد از پرونده‌های قتل و تجاوز بر‌اساس مصرف مشروبات الکی و روانگردان‌ها ‌است.

70 درصد ‌پرونده‌های جنایی به دلیل مصرف مشروبات الکی ‌‌است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حمید اسحاقی با اشاره به نابینا شدن تعدادی از جوانان به دلیل مصرف مشروبات الکلی اظهار داشت: پس از حادثه‌ای که در یکی از شهرستان‌های استان کرمان صورت گرفت‌، جوانان بازهم درس عبرت نگرفته و برای تفریح و سرگرمی از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند و در روز گذشته جوانی بر‌اساس مصرف این نوشیدنی حرام چشمان خود را از دست داد.

وی گفت: اسلام مصرف هرگونه نوشیدنی مست کننده‌ای را حرام دانسته و در کنار این موضوع ما از مضرات این نوشیدنی آگاهیم، اما باز هم گروهی به اینگونه تفریحات می‌پردازند و سرنوشت خود را تباه می‌کنند.

اسحاقی افزود: انسان به وسیله عقل است که به بهشت می رود اما اگر عقل زایل شود برترین ویژگی انسان که همان عقل است نابود شده و دیگر هیچ فرقی میان انسان و حیوان نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اگرچه مصرف کنندگان به دنبال راهی برای رسیدن به یک آرامش نسبی هستند، اما نمی‌دانند پس از مصرف با کوچکترین تنشی فجیع‌ترین قتل و یا تجاوز را به ارمغان می‌آورند.

اسحاقی با بیان اینکه حدود 70 درصد از پرونده‌های قتل و تجاوز بر‌اساس مصرف مشروبات الکی و روانگردان‌ها ‌است، افزود: مصرف مشروبات الکلی و روانگردان‌ها هر خطری را به دنبال خود می‌آورد‌.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خاطر‌نشان کرد: توزیع کنندگان و سازندگان مشروبات الکلی باید شناسایی شوند و تحویل قانون شوند.

انتهای پیام/2446/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول