اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش برف صورت گرفت

توزیع 6 تن دان و علوفه در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارش برف در استان تاکنون 6 تن دان و علوفه در مناطق حفاظت شده محیط زیست توزیع شده است.

توزیع 6 تن دان و علوفه در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پرویز آرامنش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش برف در خراسان جنوبی تغذیه پرندگان و حیوانات را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این‌که در سرما بیشتر پرندگان کوچک آسیب می‌بینند، تصریح کرد: به همین دلیل اداره حفاظت محیط زیست استان اقدام به پخش دان در مناطق حفاظت شده کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به توزیع دان و علوفه در مناطق حفاظت شده درمیان، سربیشه، شاسکوه قاین و سایت پرورش آهو قاین، اذعان داشت: از ابتدای زمستان سال جاری تاکنون سه مرحله دان و علوفه در این مناطق توزیع شده‌اند.

آرامنش از توزیع پنج تن علوفه در مناطق حفاظت شده خبر داد و گفت: قوچ، میش، کل، بز از جمله گونه‌های شاخص حیوانی در این مناطق هستند که از این علوفه‌ها استفاده می‌کنند.

وی همچنین گنجشک، آبچلیک‌ها، قمری و هوبره را از پرندگان شاخص مناطق حفظت شده درمیان، سربیشه و قاین عنوان کرد و افزود: برای کمک به تغذیه این پرندگان تاکنون یک تن دان در این مناطق توزیع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به توزیع دان در محیط‌های شهری مانند پارک‌ها، متذکر شد: قرار بر این است که برای فرهنگ‌سازی در بین دانش‌آموزان این دان‌ها در سطح مدارس بیرجند نیز توزیع شود تا آن‌ها نیز در کمک به این پرندگان سهیم باشند.

آرامنش از همه شهروندان خواست تا با ریختن دان در پشت بام و حیاط منزل به تغذیه پرندگان کمک کنند و با توجه به این‌که چهارپایان نیز به دلیل کمبود غذا به روستاها می‌روند از روستاییان عزیز می‌خواهیم که از شکار این حیوانات خودداری کنند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول