اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان:

کارکنان هلال احمر باید نسبت به بیماری ایدز آگاهی کامل داشته باشند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: نیروهای پرتلاش هلال احمر در کار امدادرسانی با خون، تزریقات و پانسمان در ارتباط هستند و همین امر، آگاهی بیش از پیش آن‌ها را درباره بیماری ایدز می‌طلبد.

کارکنان هلال احمر باید نسبت به بیماری ایدز آگاهی کامل داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، از سال 66 که اولین مورد ابتلا به بیماری ایدز در کشور گزارش شد تا به همین امروز، شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی در خصوص این بیماری بوده‌ایم و هر نهادی بسته به نوع خدمت خود می‌کوشد تا سهمی در آگاهسازی مردم نسبت به این بیماری و ارائه روش‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به آن، داشته باشد.

تهیه و توزیع بروشورها و کتابچه‌های توجیهی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه بیماری ایدز نیز از جمله اقدامات صورت پذیرفته برای کاهش آمار مبتلایان به این بیماری است.

این‌بار جمعیت هلال احمر استان همدان با هدف بالا بردن سطح آگاهی کارکنان خود، در کارگاه آموزشی دو ساعته‌ای، بیماری ایدز را بررسی و روش‌های انتقال ویروس HIV را مرور کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: ایدز جرم نیست بلکه یک بیماری است و باید بیماران مبتلا به آن همانند مبتلایان به سایر بیماری‌ها مورد احترام آحاد جامعه قرار بگیرند.

حمید ره‌انجام از برگزاری کارگاه آموزشی برای کارکنان آقا و خانم به صورت جداگانه خبر داد و گفت: لازم بود کارکنان آقا و خانم جمعیت هلال احمر استان همدان بدون ملاحظات اجتماعی و محدودیت‌های جنسی، پاسخ سوالات خود را در خصوص نحوه انتقال و فعالیت ویروس ایدز در بدن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی کارکنان هلال احمر حفاظت از جان و مال انسان‌هاست خاطرنشان کرد: این نیروهای پرتلاش در کار امدادرسانی با خون، تزریقات و پانسمان در ارتباط هستند و همین امر، آگاهی بیش از پیش آن‌ها را درباره بیماری ایدز می‌طلبد.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان نیز که خود مدرس کارگاه آموزشی ویژه برادران بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ابراز داشت: 95 درصد از آمار مبتلایان به ایدز در سطح جهان به کشورهایی مربوط می‌شود که از نظر اقتصادی و فرهنگی در رده‌های متوسط رو به پایین هستند.

عباس خاکسار افزود: علاوه بر وضعیت بد بهداشتی در این کشورها، ایدز یک ننگ اجتماعی در آن‌ها محسوب می‌شود و همین مسئله موجب سرپوش گذاشتن بر روی بیماری، عدم مراجعه به مراکز درمانی و در نهایت قابل دستیابی نبودن آمار واقعی مبتلایان به بیماری ایدز می‌شود.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ایدز در کشور ایران تا پایان تابستان سال جاری، بیان کرد: از مجموع 27 هزار و 41 نفر مبتلایان به ایدز در کشور، 24 هزار و 146 نفر مرد و 2 هزار و 891 نفر زن بوده‌اند.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان که پیش از این مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی کارگروه پیشگیری از بیماری ایدز استانداری همدان بوده، دلایل اختلاف فاحش آمار زنان و مردان مبتلا به ایدز را این گونه بیان کرد: بیشترین آمار مبتلایان به ایدز را معتادان تزریقی تشکیل می‌دهند و خوشبختانه زنان کمتر در این گروه قرار می‌گیرند.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل فرهنگ جامعه و نگاه خاص عرفی، زنان در معرض رفتارهای پرخطر، کمتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و درنتیجه با وجود زندگی در جامعه، در آمار تعداد مبتلایان به ایدز نامی از آنها به میان نمی‌آید.

خاکسار زنان را به دلیل ویژگی‌های خاص جسمی در مقابله با ویروس HIV آسیب‌پذیرتر دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد افزایش آمار زنان مبتلا به بیماری ایدز باشیم.

مرضیه گرامی، نماینده جمعیت هلال احمر استان همدان در کارگروه پیشگیری از ایدز استان همدان نیز به خبرنگار فارس گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری ایدز، هفته گذشته با حضور کارشناس پرستاری برای کارکنان خانم این نهاد برگزار شد.

انتهای پیام/89034/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول