اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

82/بهار92

2 طرح کشاورزی با اعتبار 7.5 میلیارد ریال در سقز افتتاح شد

در گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در ششمین روز دهه مبارک فجر 2 طرح کشاورزی در شهرستان سقز افتتاح شد.

2 طرح کشاورزی با اعتبار 7.5 میلیارد ریال در سقز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، در ششمین روز از دهه مبارک فجر که به نام انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت نامگذاری شده است با حضور فرماندار ویژه شهرستان سقز و جمعی از مسئولان شهرستان، مرغداری 20 هزار قطعه‌ای و سایت گلخانه‌ای از طرح‌های کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز در مراسم افتتاحیه این طرح‌ها گفت: برای احداث مرغداری 20 هزار قطعه‌ای در روستای خورده لوکی 7 میلیارد ریال و سایت گلخانه‌ای در روستای قیلستون 500 میلیون ریال هزینه شده است.

محمد پیشداد با اشاره به ظرفیت شهرستان از لحاظ صنعت مرغداری بیان داشت: در دهه فجر امسال 4 واحد مرغداری با ظرفیت هر کدام 20 هزار قطعه در دوره به بهره‌برداری می‌رسد که تعداد مرغداری‌های شهرستان با این احتساب به 85 واحد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید مرغ در شهرستان 1 میلیون و 747 هزار قطعه در دوره است و سالانه 11 هزار و 530 تن گوشت سفید تولید می‌شود که با این وجود شهرستان سقز در سال آینده در استان از لحاظ تولید گوشت سفید رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد.

پیشداد افزود: 30 واحد مرغداری دیگر نیز پروانه تاسیس گرفته‌اند و با پیشرفت 10 تا 90 درصد در حال ساخت هستند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در ادامه این مراسم افتتاح گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک اعجاز بزرگ قرن و الهی در سراسر جهان مطرح است و با انقلاب شکوهمند اسلامی، مقدمات بیداری اسلامی، انسجام، عزت و بصیرت مسلمانان در جهان فراهم شد.

نادر فخری اظهار کرد: یکی از دلایل ترس و واهمه استکبار از ایران اسلامی فراگیر شدن انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان انقلابی تاثیرگذار و اثربخش در سراسر دنیا است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه خون شهیدان انقلاب و اسلام را بیمه نموده و هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است، خواستار برنامه‌ریزی جامع و کامل در سطح شهرها و روستاها برای دیدار با خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا شد و اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگران موجب تداوم حرکت انقلاب خواهد شد.

وی فرهنگ انقلاب را برگرفته از ایثار و شهادت برشمرد و افزود: باید در راه ترویج و توسعه ارزش‌های ماندگار انقلاب به نسل چهارم تلاش‌های بی‌شماری انجام دهیم.

فخری با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از امدادهای غیبی پروردگار بود، افزود: این پیروزی بزرگ کمر دشمنان اسلام و قرآن به ویژه استکبار جهانی و اربابان غربی رژیم ستم‌شاهی را شکست و سبب حیرت آنان و عزت مسلمانان شد.

فخری در پایان با تاکید بر احیا و استمرار ارزش‌های انقلاب اسلامی و ضرورت حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌ها اظهار داشت: دهه فجر فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف مقدس آن است.

انتهای پیام/79010/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول