اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

افتتاح 48 طرح سازمان جهاد کشاورزی استان قم در دهه فجر

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح 48 طرح سازمان جهاد کشاورزی استان قم در دهه فجر خبر داد.

افتتاح 48 طرح سازمان جهاد کشاورزی استان قم در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا سیار امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به شرایط جوی استان قم تغییر الگوی کشت از زراعت به باغبانی امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر کشت به باغبانی کشاورز تا زمان باردهی اقتصادی محصول خود درآمدی نخواهد داشت، گفت: باغبانی در مقایسه با زراعت نیاز کمتری به آب داشته و ارزش افزوده بیشتری دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه 95 درصد زمین‌های کشاورزی استان مستعد کشت پسته، انار و زیتون است گفت: این گونه‌ها به دلیل اینکه نسبت به شوری خاک و آب تحمل بیشتری دارد از گونه‌های مناسب برای استان قم هستند.

سیار با اشاره به سرمای سال 86 گفت: هشت سال قبل درختان زیتون استان به دلیل سرما از بین رفتند اما پسته از جمله درختانی بود که نسبت به دمای منهای 20 درجه مقاومت داشت.

وی با اشاره به اقتصادی بودن پسته و استقبال کشاورزان نسبت به کشت آن عنوان کرد: کشت این محصول در استان طی پنج سال گذشته از 3 هزار هکتار به 6 هزار و 500 هکتار رسید.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح 48 طرح به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: طرح‌های عمده شامل احداث مرغداری، احداث استخر دو منظوره، احداث گلخانه و ... است.

سیار بیان کرد: مجموع هزینه‌های انجام شده برای این طرح 18 میلیارد و 598 میلیون تومان است.

وی افزود: 11 میلیارد و 400 میلیون تومان از مجموع اعتبارات از محل تسهیلات بانکی و 992 میلیون تومان اعتبارات دولتی و 6 میلیارد و 200 میلیون تومان آورده متقاضی بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم افزود: اشتغالزایی مستقیم این طرح‌ها 236 و اشتغالزایی غیر مستقیم آن 62 نفر بوده که در مجموع 216 خانوار از آن بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/2258/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول