اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در گفت‌و‌گو با فارس اعلام شد

گزارش ‌‌34 ‌مورد گازگرفتگی طی 44 روز گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وقوع 34 مورد گازگرفتگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در مدت 44 روز خبر داد.

گزارش ‌‌34 ‌مورد گازگرفتگی طی 44 روز گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

جلال پوران‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: افزایش آمار گاز گرفتگی با شروع فصل سرما امری معمول است ولی این آمار در کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی داشته است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با مقایسه آمار حوادث گازگرفتگی سال جاری با سال گذشته، افزود: حوادث امسال در کهگیلویه و بویراحمد رشد قابل توجهی داشته است.

وی سرگیجه، ضعف جسمانی، سردرد، بی قراری، تهوع، استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید را از جمله علائم گازگرفتگی دانست و تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از این علائم با خواب‌آلودگی اشتباه گرفته می‌شود و فرد و اطرافیانش متوجه این حادثه مرگبار نمی‌شوند.

این مسئول امدادی در کهگیلویه و بویراحمد عدم نصب اصولی بخاری‌ها و مسدود بودن دودکش را از علل اصلی بروز حوادث گازگرفتگی دانست.

وی گفت: از اوایل دی ماه سال جاری تاکنون 34 ‌مورد مسمومیت ناشی از گاز منواکسیدکربن در این استان رخ داده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 پوران فرد، افزود: توجه به مسائل ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد را موجب کاهش محسوس آمار گازگرفتگی برشمرد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در هنگام مواجهه با فردی که دچار گاز گرفتگی یا علائم مشکوک به گازگرفتگی بلافاصله او را به هوای آزاد منتقل و بدون فوت وقت با تلفن 115 تماس بگیرید و تقاضای کمک کنید.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وقوع 34 مورد گازگرفتگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در مدت حدود 44 روز خبر داد.

انتهای پیام/82005/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول