اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مراسم اختتامیه

برگزیدگان نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث‌ المصطفی تجلیل شدند

مراسم اختتامیه نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی برگزار و طی آن از برگزیدگان مسابقات و مراکز قرآنی فعال تجلیل شد.

برگزیدگان نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث‌ المصطفی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در مراسم اختتامیه که چهارشنبه شب در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد آیات حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، اعرافی رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه، معاونان وی، جمعی از اساتید حوزوی و طلاب ایرانی و خارجی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام صالح معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی به ارائه گزارشی از روند برگزاری و انتخاب برگزیدگان نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی پرداخت و پس از آن هم نماهنگی مربوط به نکوداشت مقام علمی و پژوهشی آیت‌الله مکارم شیرازی پخش شد.

در ادامه آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه سخنرانی کرد و گفت: وقتی از شخصیتی ممتاز مانند آیت‌الله مکارم شیرازی تجلیل می‌کنیم در حقیقت الگویی کامل و جامع را در اختیار طلاب ایرانی و خارجی قرار می‌دهیم تا آنها مسیر خود را به درستی بپیمایند.

وی ادامه داد: تکثر آثار قرآنی که شامل 50 اثر می‌شود، روش جامع و اجتهادی در تفسیر، توجه به سطوح گوناگون مخاطبان و نیازهای آنها در داخل و خارج، توجه به حوزه تفسیر ترتیبی و موضوعی، توجه به تفسیر ادبی و سایر روش‌ها، استفاده از منابع و متون گوناگون در تفسیر و نیز رویکرد شیعی و اهل بیتی اما با نگاه تقریبی و ادبیات مناسب در گفت‌وگو با سایر مذاهب اسلامی از جمله ویژگی‌های آیت‌الله مکارم شیرازی به شمار می‌روند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی سخنران بعدی این مراسم بود؛ این مرجع تقلید اظهار داشت: قرآن کتابی است اثرگذار که هیچ وقت تاثیرش کم نمی‌شود و از بین نمی‌رود؛ برگزاری چنین المپیادی با این تعداد شرکت‌کننده یکی از کارهای ارزشمند جامعة‌المصطفی محسوب می‌شود و به همین دلیل از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: جامعة‌المصطفی العالمیه در اقدامی بسیار هماهنگ و قابل تقدیر المپیاد قرآن و حدیث را برگزار می‌کند؛ این مجموعه عظیم توانسته است پرچم اسلام ناب را در دنیا به اهتزاز درآورد و هر چند از مکتب اهل بیت(ع) دفاع و تبلیغ می‌کند اما تقریب میان مذاهب اسلامی را نیز در نظر دارد؛ تاسیس جامعة‌المصطفی یکی از برکات انقلاب بوده است.

شعرخوانی و هم‌خوانی گروه تواشیح الغدیر و قرائت بیانیه کمیته علمی و هیئت داوران المپیاد توسط حجت‌الاسلام فاکر میبدی رئیس کمیته علمی المپیاد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده بود و پس از آن نیز با حضور مسئولان حوزه علمی و جامعة‌المصطفی با اهدای جوایزی از برگزیدگان المپیاد نوزدهم در رشته‌های مختلف و در دو بخش خواهران و برادران و نیز مراکز و تشکل‌های قرآنی برگزیده زیر نظر المصطفی در دیگر کشورها تجلیل شد.

انتهای پیام/78004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول