اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

35 فعال علمی و فرهنگی در پلدختر تجلیل شدند

طی مراسمی از 35 فعال علمی، فرهنگی و ورزشی حوزه علمیه امام رضا(ع) پلدختر تجلیل شد.

35 فعال علمی و فرهنگی در پلدختر تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی محمد لروند عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و علمی به دستاوردهای علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی معنویت و دینداری است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در ردیف قدرتمندترین کشورهای دنیا قرار گرفته است، این در حالی است که خوشبختانه استقلال اقتصادی و پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های سیاسی، دیپلماسی و فرهنگی دارد.

لروند با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، افزود: موفقیت کشور ایران در زمینه‌های پزشکی، هسته‌ای، نانو فناوری و... مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی اساتید و دانشجویان هسته‌ای مانند شهیدان شهریاری، علی‌محمدی و احمدی‌روشن است.

وی با بیان اینکه پیشرفت ایران در تمام زمینه‌ها به خصوص در بخش علمی از برکات وجود انقلاب اسلامی است، یاد‌آور شد: پس از انقلاب اسلامی شهرها و روستاها متحول و خدمات زیادی به مردم ارائه شده است.

 لروند تنها راه تقویت معارف اهل بیت(ع) را گسترش حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: حوزه علمیه امام رضا (ع) این شهرستان منشاء خیر و برکت برای مردم شهرستان و محلی برای تربیت و پرورش افراد علاقمند به کار روحانیت باشد.

وی با بیان اینکه مدارس حوزه‌های علمیه شهرستان پلدختر در تربیت طلاب عالم نقش موثری دارند، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته شمار طلاب مدارس علمیه پلدختر چهار برابر شده و هم اکنون 80 طلبه برادر و 100 طلبه خواهر در مدارس علمیه پلدختر مشغول به تحصیل هستند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه 20 استاد در دو مدرسه علمیه پلدختر مشغول به خدمت هستند، گفت: مجهز بودن به علم روز نیاز اصلی طلاب و روحانیون است و هدایت جامعه یکی از وظایف روحانیان است.

لروند تصریح کرد: پاداش این هدایت، هم در زمان حیات ذخیره آخرت و هم پس از مرگ انسان برکات این اعمال شامل حال آنها می‌شود.

در مراسمی از 35 فعال علمی، فرهنگی و ورزشی حوزه علمیه امام رضا (ع) شهرستان پلدختر تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول