اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از دهه فجر صورت گرفت

افتتاح 8 طرح عمرانی در سیرجان

در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی هشت طرح عمرانی و کشاورزی در شهرستان سیرجان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 8 طرح عمرانی در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، به میمنت دهه فجر امروز چهار روستا در بخش پاریز سیرجان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند. 

مهدی نصرت‌آبادی مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیرجان گفت: در این طرح که با حجم عملیات 42 کیلومتر و احداث دو مخزن و 3 میلیارد و 800 میلیون ریال از اعتبارات این اداره به اتمام رسیده است، روستاهای توتوئیه‌، عبدل‌آباد‌، تکزه و شوق با 150 خانوار از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

همچنین امروز ساختمان دهیاری روستای شوق این بخش با زیربنای 60 مترمربع و هزینه 400 میلیون ریال در این بخش به بهره‌برداری رسید.

طرح گلخانه‌ای تولید گل لیلیوم نیز از جمله طرح‌هایی بود که در دولت‌آباد کفه به بهره‌برداری رسید.

احمد مسعودی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان ابراز داشت: این طرح مهم که برای 10 نفر ایجاد اشتغال دارد با هزینه 8 میلیارد و 600 میلیون ریال از تسهیلات بانکی طرح‌های اشتغالزا به اتمام رسیده است.

وی افزود: این گلخانه 3 هزار و 200 مترمربع مساحت دارد و سالانه 500 هزار شاخه گل لیلیوم تولید و به بازار گل استان کرمان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

طرح گلخانه‌ای کاشت سبزی نیز با 7 هزار و 300 مترمربع وسعت و اشتغالزایی پنج نفر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال امروز در روستای شریف‌آباد افتتاح شد.

این طرح کشاورزی در هر فصل 30 هزار کیلوگرم سبزی را به بازار مصرف شهرستان سیرجان و استان کرمان عرضه می‌کند.

طرح مجتمع پرورش بوقلمون نیز امروز در روستای دوچاهی بخش پاریز به بهره‌برداری رسید.

در این طرح‌ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از تسهیلات بانکی در قالب طرح‌های اشتغالزا هزینه شده است که با زیربنای 5 هزار مترمربع 3 هزار قطعه جوجه بوقلمون را پرورش می‌دهد و در هر دوره 120 روزه 40 تن گوشت بوقلمون را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند این طرح نیز هفت نفر را جذب بازار کار کرده است.

انتهای پیام/80015/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول