اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اکران فیلم‌های فجر از امروز کلید می‌خورد

فیلم «سیزده» و «گنجشکک اشی‌مشی» امروز اکران می‌شود

اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره فجر در اردبیل با نمایش «فیلم سیزده» و «گنجشکک اشی‌مشی» از امروز در اردبیل آغاز می‌شود.

فیلم «سیزده» و «گنجشکک اشی‌مشی» امروز اکران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این حرکت شایسته که برای نخستین بار در استان اردبیل اتفاق می‌افتد از امروز زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا علاقه‌مندان به هنر هفتم به سینما و دیدن فیلم‌ها اقبال نشان داده و بستر تفریح سالم برای جوانان و خانواده‌ها فراهم آید.

اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ که از امروز تا 25 بهمن ماه در سینما قدس اردبیل انجام می‌شود حرکت تاریخی است که زمینه‌ دیدن فیلم‌ها برای اولین بار در استان را فراهم کرده که تنها از دو سینما در اردبیل و یک سینمای نیمه‌فعال در پارس‌آباد برخوردار است و مردم این استان به دلیل نبود فضاهای فرهنگی و هنری مرغوب همواره در تنگنا و مضیقه هستند به طوری که این کمبودها سبب شده است بسیاری از خانواده‌ها در بیش از نیمی از سال خانه‌نشین شده و بهترین تفریحشان را تماشای تلویزیون و دیدن فیلم‌ها قرار دهند.

اکران فیلم‌های جشنواره فجر و دیدن آثاری از کارگردانان معروف همچون رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، سعید آقاخانی، ‌فریدون جیرانی، بهروز افخمی، سیدرضا کریمی و حمید نعمت‌الله فضایی را فراهم می‌آورد تا در یک آمیختگی جالب آثار درام، ملودرام و ژانر کمدی هموطنان بتوانند بخشی از ساعات خود را در سینما سپری کنند.

در کنار اکران دو فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی و «گنجشکک اشی‌مشی» کار مشترک وحید نیکخواه آزاد و غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی از فردا نیز تا 25 بهمن ماه در چهار سانس و ساعات 14، 16، 18 و 20 عصر به ترتیب شاهد اکران فیلم‌های «دو ساعت بعد مهرآباد» از علیرضا فرید، «قصه‌ها» اثر رخشان بنی‌اعتماد، «فردا» ایمان افشاریان و مهدی پاکدل، «خانه پدری» از کیانوش عیاری، «همه چیز برای فروش» از امیر ثقفی، «لامپ 100» از سعید آقاخانی، «ناخواسته» از بروز نیکخواه، «چند متر مکعب عشق» از جمشید محمودی، «خواب‌زده‌ها» اثر فریدون جیرانی، «آذر شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی «امروز» اثر سید رضا میرکریمی «آرایش غلیظ »حمید نعمت الله «شیفتگی» علی زمانی عصمتی «کلاشینکف» سعید سهیلی «سیاوشان»، محمد علی سجادی «شیار 143 » ، نرگس آبیار «زمستان آخر» از سالم صلواتی تا 25 بهمن ماه به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرار شده است آیین اختتامیه این جشنواره 28 بهمن ماه در مجتمع فدک اردبیل برگزار شده و از دو فیلم برتر اعم از تهیه‌کننده یا کارگردان آن تجلیل شود.

انتهای پیام/62005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول