اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد

برف‎گیری 3 میلیون و 741 هزار مترمربع مساحت از مسیرهای گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به میزان برف‎روبی در محورهای عبوری استان گفت: طی این بازه زمانی، مسیرهای برف‎گیر استان به مساحت سه میلیون و 741 هزار و 260 متر مربع برف‎روبی شد.

برف‎گیری 3 میلیون و 741 هزار مترمربع مساحت از مسیرهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌بخش رستمی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: عملیات‎های این اداره کل، با بارش برف از روز جمعه 11 بهمن‌ماه آغاز شد و راهداری هنوز نیز ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به میزان برف‎روبی در محورهای عبوری استان ادامه داد: طی این بازه زمانی، مسیرهای برف‎گیر استان به مساحت سه میلیون و 741 هزار و 260 متر مکعب برف‎روبی شد.

فعالیت 23 اکیپ فعال در عملیات‎های راه و شهرسازی گلستان

رستمی یادآور شد: طی این هفته به تعداد 273 بار، عملیات راهداری زمستانی از جمله نمک‎پاشی و برف‎روبی انجام شده که البته این روند همچنان ادامه دارد.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به فعالیت 52 اکیپ فعال در عملیات‎های راه و شهرسازی استان عنوان کرد: اعضای این گروه‎های کاری از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاران بخش ‌خصوصی بوده‎اند.

رستمی تصریح کرد: تعداد راهداران فعال در عملیات‎های انجام گرفته طی این پنج روز را 23 اکیپ ‌و به تعداد 340 راهدار بوده است.

وی یادآور شد: تعداد ماشین‎آلات فعال سنگین، نیمه‎سنگین و سبک در عملیات‎های این اداره کل، 155 دستگاه بوده که متعلق به بخش دولتی و خصوصی استان است.

 

به گفته این مسئول گلستانی، از ابتدای بارش برف تاکنون، 11 مورد عملیات امدادی نیز توسط این مجموعه انجام گرفته است.

رستمی تصریح کرد: این عملیات‎های امدادی شامل کمک و اسکان افراد گرفتار در برف و کولاک در محل راهدارخانه‎های این اداره کل است.

وی توصیه کرد: شهروندان چنانچه قصد مسافرت در این ایام را دارند با تاکید بر پرهیز از سفر غیراضطراری، برای احتیاط، حتماً به همراه خود زنجیر چرخ، وسایل ضروری، گرمایشی، روشنایی و مواد غذایی کافی داشته باشند تا در صورت بروز حادثه احتمالی دچار مشکلات جانبی نشوند.

رستمی خاطرنشان کرد: 22 راهدارخانه در مجموعه استان فعال است که تعداد 6 راهدارخانه به شکل ثابت در مناطق کوهستانی و برف‎گیر فعالیت می‎کنند.

انتهای پیام/83002/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول