اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قرچک خبر داد

آماده‌باش نیروهای قرچک در شرایط جوی فعلی

فرماندار شهرستان قرچک از آماده‌باش کامل و شبانه‌روزی کلیه نیروهای سطح شهرستان قرچک حین بارش برف و یخ‌بندان در شرایط جوی فعلی خبر داد.

آماده‌باش نیروهای قرچک در شرایط جوی فعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رضا ریاحی صبح امروز در ادامه بازدیدهای خود از سطح امدادرسانی در جاده‌ها به دلیل بارش برف و یخبندان که به همراه علیرضا همیانی فرمانده راهور شرق استان تهران صورت گرفت، اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان جلساتی با کلیه ادارات منطقه برگزار و نسبت به آماده‌باش کامل آنها در روزهای سرد زمستانی تأکید شد، از این رو بازدید از سطح جاده‌ها به طور مکرر در شهرستان قرچک صورت می‌گیرد تا کم و کاستی‌ها برطرف و شهروندان بتوانند با خیالی آسوده در جاده‌ها و خیابان‌ها تردد کنند.

فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به اینکه ماشین‌آلات طرح زمستانی از جمله نمک‌پاش، برف‌روب، باکس‌های شن و نمک و ... در جاده‌ها وجود دارد، افزود: شهرداری قرچک بایستی اهتمام خود را نسبت به آماده‌باش نیروها بیشتر کند.

این مسئول یادآور شد: تمامی راه‌های روستایی، شهری و جاده‌های مواصلاتی شهرستان قرچک باز است و شهروندان با رعایت نکات ایمنی می‌توانند در آنها تردد کنند.

ریاحی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دما و شرایط جوی کنونی کلیه مدارس سطح شهرستان امروز تعطیل شدند و در صورت ادامه همین روال در روزهای آتی حتما اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

شهروندان نکات ایمنی زمستان را رعایت کنند

فرماندار شهرستان قرچک به نکات ایمنی که از سوی شهروندان بایستی رعایت شود نیز اشاره‌ای داشت و گفت: شهروندان بایستی در هنگام بارش برف و مواقع یخ‌بندان حتی‌المقدور از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و کودکان و افراد سالخورده نیز در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.

ریاحی گفت: همچنین باید از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخ‌بندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود.

وی با تأکید بر اینکه به منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است‌، وسایل گرمایشی منازل و محل کار متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم شود، افزود: همچنین ضروری است با توجه به افزایش گازگرفتگی‌ها در سطح کشور، افراد بایستی دودکش بخاری منازل خود را مرتب چک کنند تا مبادا مسیر آن با برف مسدود شده باشد چراکه در زمان مسدود شدن، مونوکسیدکربن به داخل منزل هدایت شده و منجر به مسمومیت افراد خواهد شد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول