اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب/227

چهار شعبه تامین اجتماعی گیلان در دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان گفت: چهار شعبه جدید تامین اجتماعی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان افتتاح می‌شود.

چهار شعبه تامین اجتماعی گیلان در دهه فجر افتتاح می‌شود

جمیل حق‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک فرا رسیدن سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مجوز ایجاد شعبه اصلی در چهار شهر گیلان صادر شده است.

وی از افتتاح شعبه‌های جدید تامین اجتماعی در شهرهای کوچصفهان، ماسال، سیاهکل و کلاچای همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های کارکنان تامین اجتماعی در دهه فجر است.

حق‌پرست با اشاره به وجود شعبه‌های اقماری در شهرهای کوچصفهان، سنگر و لشت‌نشاء، تصریح کرد: به منظور راحتی مردم شعبه‌های مذکور تجمیع شدند و شعبه اصلی تامین اجتماعی در کوچصفهان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان به کارگزاری این سازمان در سیاهکل اشاره کرد و گفت: مجوز ایجاد کارگزاری در شهر لاهیجان با راه‌اندازی شعبه اصلی تامین اجتماعی در سیاهکل صادر شده است.

وی از ارتقای اداره کل تامین اجتماعی گیلان به تیپ یک کشوری خبر داد و بیان کرد: 25 شعبه اصلی و هشت شعبه اقماری خدمات تامین اجتماعی را به افراد زیر پوشش ارائه می‌کنند.

حق‌پرست با بیان اینکه چهار کارگزاری بخش خصوصی در شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی گیلان تعداد 700 نفر نیرو دارد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان تعداد بیمه‌شدگان این سازمان را 352 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: 39 درصد بیمه شده اصلی هستند.

وی به بیمه‌شدگان حرف و مشاغل آزاد اشاره کرد و افزود: بافندگان فرش و رانندگان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

حق‌پرست با اشاره به وجود 87 هزار مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در گیلان، اظهار کرد: تعداد یک‌میلیون و 100 هزار نفر  زیر پوشش تامین اجتماعی در استان هستند.

این مسئول 44.3 درصد جمعیت گیلان را زیر پوشش تامین اجتماعی دانست و بیان کرد: مبلغ 179 میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت از ابتدای سال جاری تاکنون به افراد زیر پوشش تامین اجتماعی پرداخت شده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان از پرداخت 4 هزار و 416 میلیارد ریال تعهدات بلندمدت به مستمری‌بگیران استان خبر داد و تصریح کرد: مبلغ 7 هزار و 140 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری مستمری از کار افتادگی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تمام گروه‌های جامعه زیر پوشش تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها بیمه اجباری داشتیم و اکنون رانندگان، طلاب، بسیجیان، خادمان مساجد، زنان سرپرست خانوار، زنبورداران، کشاورزان، صیادان و ... زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و از کمک‌های دولت برخوردار می‌شوند.

حق‌پرست به کمک دولت در پرداخت حق‌بیمه بافندگان، رانندگان و صیادان خبر داد و یادآور شد: سال 57 تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گیلان 70 هزار نفر بود و اکنون با رشد 403 درصدی مواجه هستیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به سه هزار مستمری‌بگیر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گیلان اکنون به 87 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی از رشد 2 هزار و 800 درصدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران 4.1 در گیلان است و این رقم در ابتدای پیروزی انقلاب 26 به یک نفر بود.

حق‌پرست با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند به اهداف درآمدی پیش‌بینی شده برسد، تصریح کرد: امسال کارگاه‌های بحران‌دار گیلان از حمایت تامین اجتماعی برخوردار شدند.

انتهای پیام/84001/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول