اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان:

راه 500 روستای کردستان همچنان مسدود است/ ریزش 2 مورد بهمن

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: راه 500 روستای کردستان بر اثر ریزش برف و کولاک شدید مسدود است.

راه 500 روستای کردستان همچنان مسدود است/ ریزش 2 مورد بهمن

محمدراشد مدرس‌گرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: آمار راه‌های روستایی مسدود شده از شب گذشته به 500 روستا رسیده و با توجه به کاهش برف کولاک عملیات بازگشایی راه‌های روستایی در استان آغاز شده است.

وی افزود: هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی ما بازگشایی تمام روستاهای مسدود ظرف 48 تا 72 ساعت آینده است که امیدواریم با مساعد بودن هوا این مهم تحقق یابد.

مدیر راهداری اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه راه‌های روستایی مسدود شده مربوط به تمام شهرستان‌های استان است، تصریح کرد: بیجار، دیواندره، مریوان و کامیاران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

مدرس‌گرجی از وقوع دو مورد ریزش بهمن در مسیر سنندج مریوان خبر داد و گفت: با تلاش عوامل راهداری در کوتاه‌ترین زمان بهمن مهار و جاده پاکسازی شد.

به گفته وی، در حال حاضر 47 اکیپ شامل 250 پرسنل و 130 دستگاه ماشین‌آلات در سطح جاده‌های روستایی مشغول برف‌روبی و پاکسازی جاده‌ها هستند.

مدیر راهداری اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان از نبود سوخت به عنوان مهم‌ترین مشکل حوزه راهداری نام برد و گفت: برخی از ماشین‌آلات نیز متاسفانه نیازمند تعمیر هستند که باید در کوتاه‌ترین زمان این کار انجام شود تا با مشکل مواجه نشویم.

مدرس‌گرجی در ادامه با بیان اینکه اکثر مردم در زمان بارش برف و مسدود شدن راه‌ها انتظار دارند که کار نمک‌پاشی فورا انجام شود، تصریح کرد: نمک‌پاشی در زمان برف و کولاک از نظر تخصصی اشتباه است چراکه کولاک روی نمک را گرفته و موجب ایجاد توده‌های یخی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این توده‌های یخی خود عامل وقوع تصادفات و سوانح است از این رو نمک‌پاشی در شرایط کنونی غیرضروری است.

انتهای پیام/79002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول