اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

ولایت فقیه نظام را احیا کرد

استاندار قم گفت: ولایت فقیه موضوعی بود که توانست نظام را احیا کند و امروز شاهد هستیم که کشورهای دیگر به دلیل نداشتن رهبر و محروم بودن از موضوع ولایت فقیه نمی‌توانند به پیروزی قطعی برسند.

ولایت فقیه نظام را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش شب گذشته در مراسم جشن انقلاب در مسجد حضرت اباالفضل (ع) قم با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب تلاش‌های بسیاری انجام دادند که باید این تلاش‌ها مرور و برای نسل جوان بازگو شود.

وی ادامه داد: انقلاب امام یک انقلاب دینی بود و برای اینکه بتوانند یک انقلاب دینی بنا کنند، نخست خودشان آگاهی از دین پیدا کرده و در تمام موضوعات دین صاحب‌نظر شدند.

استاندار قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) با پشتیبانی مردم توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند، گفت: انقلاب مردمی نشات گرفته از پشتیبانی مردم بود و از 15 خرداد سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی، این پشتیبانی جریان داشت.

صالحی‌منش تاکید کرد: این انقلاب با عزم و اراده مردمی به پیروزی رسید و از ابتدا حرکتش مردمی بود و امروز هم مردم، مسئولان این نظام هستند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آرام آرام دین در همه سطح زندگی مردم رسوخ کرد و توجه به قرآن و روایات بیشتر شد و باورهای دینی مردم ارتقا یافت.

استاندار قم با اشاره به مقوله جمهوریت گفت: این جمهوریت یعنی اینکه تمام مردم در سرنوشت خود تصمیم‌گیر بوده و همه اقدامات این نظام بر اساس رای مردم خواهد بود.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش با بیان اینکه امام راحل ولایت فقیه را در نظام احیا کردند، گفت: ولایت فقیه موضوعی بود که توانست نظام را احیا کند و امروز شاهد هستیم که کشورهای دیگر به دلیل نداشتن رهبر و محروم بودن از موضوع ولایت فقیه نمی‌توانند به پیروزی قطعی برسند.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که هیچ تفاوتی میان اقشار مختلف جامعه قائل نشد و حقوق اولیه همه انسان‌ها را یکسان دید.

صالحی‌منش تصریح کرد: بعد از امام راحل مقام معظم رهبری پرچمدار این نظام شدند و همانگونه که امام راحل بر قدرت مردمی تاکید داشتند، ایشان هم بر این امر تاکید دارند و بارها نیز آن را به اثبات رسانده‌اند.

وی به جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: قم حرم اهل‌بیت است و همه تلاش ما بر این است تا بتوانیم جایگاه قم را ارتقا داده و در گسترش فعالیت‌های آبادانی آن تلاش کنیم.

پایان پیام/78004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول