اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اطلاعیه مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران

مردم از وسایل گرمایشی در محیط‌های بسته استفاده نکنند/ خودداری از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم

در اطلاعیه مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران توصیه شد: مردم آسیب‌دیده برف در مازندران از یخ‌زدگی بدن خود را محافظت کرده، از وسایل گرمایشی در محیط‌های بسته استفاده نکنند و از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم خودداری کنند.

مردم از وسایل گرمایشی در محیط‌های بسته استفاده نکنند/ خودداری از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران در اطلاعیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در این استان قرار گرفت، از همشهریان و هم‌استانی‌ها خواست با توجه به فرا رسیدن سرما و کاهش دمای هوا به توصیه‌های ایمنی توجه بیشتری داشته باشند.

در توصیه‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران آمده است: به منظور جلوگیری از سرمازدگی اندام‌های بدن تا آنجا که ممکن است، اعضای بدن در مقابل سرما با لباس مناسب محافظت شود و نخستین اقدام درمانی برای بیماران سرمازده، رساندن سریع آنان به محیط گرم بوده و اقدام بعدی گرم کردن آرام اندام‌های یخ‌زده است.

در ادامه متذکر شد: هرگز نباید اندام یخ‌زده را در معرض گرمای شدید و مستقیم قرار دهید زیرا گرم شدن اندام یخ‌زده قبل از برقراری جریان خون باعث مرگ سلول‌های عضو مبتلا می‌شود.

این مرکز با اعلام اینکه استفاده از بخاری‌های بدون دودکش تنها در محیط‌هایی که دارای تهویه و جریان مناسب هوا بوده مجاز هستند، گفت: از به کار بردن این وسایل در محیط‌های بسته و فاقد جریان هوا خودداری شود.

در این اطلاعیه آمده است: هنگام استفاده از بخاری‌های نفتی و گازی به منظور پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش‌ها الزامی است.

در ادامه آمده است: از نوشیدن آب آشامیدنی غیر مطمئن جدا خودداری شود و برای شستشو و آماده‌سازی و طبخ مواد غذایی از آب سالم استفاده شده در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی مطمئن، آن را به مدت سه دقیقه جوشانیده و سپس مصرف کنید.

انتهای پیام/2296

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول