اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

واگذاری 104 شهرک صنعتی در کشور به بخش خصوصی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی و قانون واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی، در حال حاضر اداره 104 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور به شرکت‌های خدماتی بخش خصوصی واگذار شد.

واگذاری 104 شهرک صنعتی در کشور به بخش خصوصی

سیدمحمدعلی سیدابریشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص واگذاری شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر اداره 104 شهرک و ناحیه صنعتی به صورت کامل در سطح کشور به شرکت خدماتی واگذار شد.

وی با بیان شرکت شهرک‌های صنعتی فقط نقش نظارتی دارد، افزود: این شرکت فقط به مشکلات زیربنایی و زیرسازی نظارت کامل داشته و امور و مالکیت به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: 16 هزار طرح با دریافت زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر شده‌اند که بیشتر آنها در مرحله ساخت‌و‌ساز هستند.

سیدابریشمی ادامه داد: با بهره‌برداری این واحدهای تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال هزاران نفر فراهم می‌شود.

این مسئول با اشاره به تعطیلی واحدهای صنعتی بیان کرد: هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اکنون پنج هزار و 400 واحد صنعتی در کشور داریم که به دلیل مشکلات عدیده تعطیل هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین دلیل تعطیلی این واحدها را مشکل نقدینگی برای تأمین مواد اولیه دانست و عنوان کرد: امیدوار هستیم با سیاست‌هایی که دولت اتخاذ می‌کند از منابع مختلف این امکان فراهم بشود که این واحدها مجدداً راه‌اندازی شوند و یا از راه فروش بعضی از دارایی‌ها بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تأمین کنند.

انتهای پیام/2667/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول