اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر قم:

شورای شهر جایگاه مقدسی است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه جایگاهی که ما در شورا داریم جایگاه مقدسی است گفت: همه ما برای خدمت به مردم و اتخاذ تصمیمات مناسب برای پیشرفت شهر کریمه به شورای شهر آمده‌ایم.

شورای شهر جایگاه مقدسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی سه‌شنبه شب در چهل و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم همانند جلسات گذشته به بیان گوشه‌ای از نامه امام علی(ع) به مالک پرداخت و اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در این نامه می‌فرماید« تا می‌توانی با پرهیزکاران درآمیز و در معاشرت عناصر صالح پایه دولت خویش استوار کن ولی در عین حال فراموش نکن که آنها هم بشرند و از غرایض رذیله و وسوسه نفس منزه نیستند».

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) مکرراً در نامه خود به مالک شاخصه‌هایی را برای انتخاب مشاور، وزیر و کارگزار حکومت مشخص کرده است، ابراز داشت: در این فراز از نامه ایشان به مالک می‌فرماید تا به سمت کسانی برود که خداترس هستند ولی در عین حال نباید غافل شویم که حتی اگر کسی خدا ترس هم باشد باز هم در ورطه خطر قرار دارد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر قم در تشریح این فرموده امام(ع) به مالک یعنی «افراط در مهربانی رعیت را مغرور کند و به کبر و نخوتش سوق دهد تا درجه‌ای که کار را به جاهای باریک بکشاند» گفت: انسان رفعت، مدارا و محبت را باید تا اندازه‌ای داشته باشد که نفس طرف مقابل را خراب نکند.

وی همچنین با اشاره به این فرموده امیرالمومنین(ع) «ای پسر حارث در عملیات کارکنان حکومت خود نیک بازرسی و دقت کن» گفت: این فراز از نامه خطاب به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا است.

روحانی با بیان اینکه امام(ع) به مالک بر ضرورت قائل شدن تفاوت بین خائن و خادم تاکید می‌کند، یادآور شد: اگر زیردستان ما این تفاوت را احساس نکنند در ارزش‌ها سست می‌شوند زیرا می‌بینند برای ما هیچ تفاوتی بین خادم و خائن وجود ندارد.

وی در ادامه چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه جایگاهی که ما در شورا داریم جایگاه مقدسی است، ابراز داشت: همه ما برای خدمت به مردم و اتخاذ تصمیمات مناسب برای پیشرفت شهر کریمه به شورای شهر آمده‌ایم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه رسیدن به این اهداف بلند مقدماتی دارد، خاطرنشان کرد: اگر این مقدمات به درستی طی نشود متن کارها نیز به خوبی به اجرا در نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ما در شورا با رعایت مقدمات می‌توانیم به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: اگر مقدمات رعایت نشود ناخواسته و ندانسته ناقص عمل می‌کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه با وضو بودن در جلسات شورا موجب توجه بیشتر به مباحث می‌شود، اظهار داشت: یکی دیگر از مقدمات نوع نگاه ما به دیگران اعضای شورا است.

وی با بیان اینکه دید ما گاهی اوقات نسبت به سایر اعضای شورا درست نیست، تاکید کرد: اگر یکی از اعضای شورا در کاری ذی‌النفع باشد این دلیل نمی‌شود که ما فکر کنیم او به سود خودش رای بدهد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسامی شهر قم توجه به باطن حرف‌ها و سخن‌ها را ضروری دانست و ابراز داشت: اگر این اتفاق بیفتد در جلسات شورا به حرف‌ها خوب توجه می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر کسی این مقدمات را رعایت نکند نمی‌تواند صراط مستقیم را طی کند و ناخودآگاه و ندانسته دچار اشتباهاتی در تصمیمات می‌شود.

روحانی یکی از مقدمات تصمیمات درست را در شورا اتخاذ وقت مناسب برای مطرح کردن مسائل مهم دانست و اظهار داشت: مسائل مهم را در پایان جلسات شورا مطرح نکنید تا خدای ناکرده تصمیمات عجولانه‌ای گرفته نشود.

انتهای پیام/78010/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول