اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

جوانان سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی را فعال کنند

استاندار بوشهر گفت: تاکید من به جوانان این است که سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی را در چارچوب مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی فعال کنند.

جوانان سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی را فعال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، مصطفی سالاری امشب در دیدار مدیران اجرایی شهرستان دیلم اظهار داشت: انقلاب را با ثمراتش و با این دید باید ببینیم که کجا کارکرد دارد و وظایف و تکالیف خودمان را در استفاده بهینه از این سرمایه‌ها انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ثمرات انقلاب بیش از اینکه در الفاظ ما مورد احترام باشد باید در عمل ما مورد احترام باشد.

سالاری تاکید کرد: در اهداف انقلاب اسلامی هر واژه‌ای را که واکاوی کنیم صدها فرصت در آن نهفته است و لازم است مردم در عرصه‌ها بهتر و اندیشمندانه‌تر ورود کنند و از ورود آنها جامعه به شکوفایی برسد.

استاندار بوشهر در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از همه مردم به خصوص جوانان دعوت می‌کنم در فضایی که همواره در انقلاب ما بوده و امروز دولت تدبیر و امید بر آن تاکید دارد مشارکتشان را در عرصه‌های مختلف از جمله در انتقاد، گلایه، پیشنهاد کردن و دادن طرح و ایده به دولت نظام‌مند کنند.

وی ادامه داد: اینکه مردم تک به تک به ما چیزهایی را بگویند قطعاً خوب است و ما هم استقبال می‌کنیم ولی اگر این نیروی مردمی در سازمان‌های غیردولتی متشکل شود و در مقوله‌های مختلف مثل محیط زیست، شعر و ادب و توسعه زیرساخت‌ها وارد شوند و این گروه‌ها حرف‌های مردم را نظام‌مندتر و کارشناسی شده‌تر به ما بگویند، هم کار ما راحت‌تر و هم این بحث‌ها قابل اجرا خواهد بود.

سالاری خطاب به جوانان گفت: تاکید من به جوانان این است که سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی را چارچوب مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی فعال کنند و مسائل مختلف را در حیطه‌های تخصصی که ورود می‌کنند به مسئولان دستگاه‌های اجرایی منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظارتی که توسط مردم بر دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد خواه نقد منصفانه، خواه پیشنهاد، خواه اطلاع از روند کاری و یا تکمیل مکانیسم‌های نظارتی آن دستگاه باشد قطعاً برای همه دستگاه‌ها اجرایی فرصت خوبی خواهد بود.

سالاری گفت: در این مقوله بنا داریم از همه توان مردم به‌ویژه جوانان بهره ببریم و از فضای نقد استفاده و بهره ببریم.

وی افزود: قطعاً امروز که آزادی داریم عملکرد، اقدام و رفتار مسئولان را نقد کنیم فرصت خوبی است و از حیث شرعی هم مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: ولی در انجام این فریضه دینی و تکلیف قانونی باید حدود را رعایت کنیم تا آثار مثبتش را شاهد باشیم و آثار منفی هم اگر ایجاد شود، شک نکنید به اصل کار و رسالتی که بر عهده ماست لطمه وارد می‌کند و مطلوب هیچ‎کس نیست.     

انتهای پیام/66006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول