اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر

9 روستای خمین از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر 9 روستا از روستاهای شهرستان خمین از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

9 روستای خمین از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بعد از ظهر امروز و به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی و فرماندار خمین عملیات گازرسانی به 9 روستای سیف‌الدین، مکان، دمنی، چهار چشمه، قلعه بابو، فرقس، ده مولا، جوادیه و قلعه حاج شفیع واقع در بخش کمره شهرستان خمین آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: گازرسانی به این روستاها از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی اجرا شده است که هزینه تامین کالا و اجرای این پروژه‌ها بالغ بر18 میلیارد و 648 میلیون ریال شده است.

محسن کهوند افزود: به منظور گازرسانی به این 9 روستا 52 هزار و 400 متر شبکه و خط تغذیه از نوع پلی اتیلن و فولادی اجرا و یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی‌بی‌اس به ظرفیت 5 هزار متر مکعبی نصب شده است.

به گفته وی با نصب یک هزار و 140 مورد انشعاب گاز در سطح این روستاها، تعداد یک هزار و 140 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و با جایگزین کردن این سوخت پاک به جای دیگر سوخت‌ها سالانه 2 میلیون و 280 هزار لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی ادامه داد: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر 14 طرح گازرسانی در روستاهای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی به منظور اجرای این طرح‌ها 82 میلیارد و 476 میلیون ریال اعتبار از محل منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده است.

کهوند در پایان بیان کرد: برای گازرسانی به این روستاها 193 هزار و 33 متر شبکه از نوع فولادی و پلی‌اتیلن و پنج ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت‌های مختلف نصب و اجرا شده است.

انتهای پیام/87010/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول