اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد خبر داد:

تاسیس 160 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تاسیس 160 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان یزد طی سال جاری خبر داد.

تاسیس 160 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی، ظهر امروز در جلسه‌ای با استاندار یزد به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در سال جاری 160 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان یزد تاسیس شد و آمار این کانون‌ها هم‌اکنون به بالغ بر 500 کانون رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 593 کانون فرهنگی در سطح مساجد استان مشغول ‌انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند و تعدادی از این کانون‌ها نیز به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان گفت: کانون‌ها احیا کننده نقش واقعی مساجد در جامعه هستند و توانسته‌اند با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، اقشار مختلف جامعه را به مساجد جذب کنند.

عبدالحسینی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری طرح‌های مختلف آموزشی، اجرای طرح‌های قرآنی و ... از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

وی همچنین از راه‌اندازی و تاسیس 10 کانون جدید در ایام الله دهه فجر در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در دهه فجر امسال تقریبا در هر شهرستان یک کانون فرهنگی هنری راه‌اندازی می‌شود.

عبدالحسینی با بیان اینکه در استان یزد بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد، بیان کرد: بر اساس برنامه چشم‌انداز، در نیمی از مساجد استان یزد باید کانون‌ فرهنگی و هنری راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2464/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول