اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سیاست یک بام و دو هوا در قطع گاز ادارات محمودآباد

به دلیل افت فشار گاز در مازندران ،گاز ادارات و دستگاه‌های دولتی به دستور استاندار در محمودآباد قطع شد اما گاز فرمانداری این شهرستان همچنان وصل است.

سیاست یک بام و دو هوا در قطع گاز ادارات محمودآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، سرمای شدید در مازندران که منجر به بارش برف بی‌سابقه و کم‌نظیر در این استان شد، مشکلات زیادی را برای مردم به‌ویژه در غرب مازندران ایجاد کرد.

ارتفاع برف در شهرهای غربی و در مناطق برفگیر به 1.5 متر نیز رسید که بر اثر حجم بالای برف، برق هشت شهرستان در روز یکشنبه قطع و به تبع آن آب نیز قطع و زندگی روزمره مردم دچار مشکل شد.

حضور استاندار،معاونان و مدیران کل و در مجموع اعضای ستاد بحران استان نیز مثمرثمر واقع نشد و تا لحظه مخابره این خبر شهرستان‌های رامسر، عباس‌آباد و تنکابن همچنان از قطعی برق و آب و کمبود غذا در وضعیت بحرانی بسر می‌برند.

مسئله قابل تامل اینکه چرا مسئولان استانی و شهرستانی علی‌رغم هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده هوای بسیار سرد و بارش قابل ملاحظه برف خیلی زودتر به فکر پیشگیری از وقوع بحران نشدند و درست در زمان ایجاد بحران ستادی تشکیل شد که در عمل هیچ کاری نیز از پیش نبرد.

البته در کنار مشکلات قطعی برق و آب نباید از مدیریت خوب ادارات گاز شهرستان‌های مازندران حرفی نزد چرا که در این شرایط بسیار سخت و سرد آب و هوایی اگر گاز منازل مسکونی در مناطق بحران‌زده که بیش از هشت شهرستان یعنی محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس‌آباد،تنکابن و رامسر و شهرها و روستاهای غرب مازندران بوده‌اند به دلیل افت فشار قطع می‌شد باید شاهد بروز فاجعه‌ای بس عظیم بودیم.

البته روز گذشته(دوشنبه) گاز شهرهای ساری و آمل به دلیل افت فشار در مناطقی قطع شد اما با دستور استاندار مبنی بر قطع گاز واحدهای صنعتی موقتا این مشکل رفع شد.

در ادامه با دستور استاندار مدارس تمامی شهرهای مازندران در تمام مقاطع برای سومین روز پیاپی تعطیل شد تا مصرف گاز نیز کنترل شود و در همین راستا دستور داده شد تا گاز تمامی دستگاه‌های دولتی و اجرایی مازندران قطع تا خللی در فشار گاز منازل ایجاد نشود.

در شهرستان محمودآباد نیز گاز تمامی ادارات قطع شد اما بر اساس گزارشات واصله برخی از ادارات به ‌ویژه فرمانداری محمودآباد همچنان گازدار است در حالی که اداره بهزیستی که محل مراجعه معلولان است از داشتن گاز محروم شد.

این سیاست یک بام و دو هوا با توجه به اینکه استاندار مازندران دستور قطع گاز تمام ادارات را صادر کرد قابل تامل است چرا که فرمانداری عالی‌ترین دستگاه اجرایی و نماینده استانداری در شهرستان است اما خود از دستور استاندار سرپیچی کرده است.

به یاد این مثل قدیمی که یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران افتادیم و امیدواریم مسئولان فقط اهل صحبت نباشند چرا که به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

--------------------------

گزارش از علی یوسفی

--------------------------

انتهای پیام/86013/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول