اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

جشنواره غذاهای محلی در بردخون برگزار شد

در مراسمی با حضور دانش‌آموزان و مسئولان، جشنواره غذای محلی در مدرسه ام‌البنین روستای «شهنیا» بردخون برگزار شد.

جشنواره غذاهای محلی در بردخون برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون عصر امروز در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: فجر پیروزی با رشادت و ایثار مردم قهرمان ایران اسلام شکل گرفت که در این عرصه دانش‌آموزان کم سن و سال نیز حضور داشتند و همگام با پدران و مادران و هم کلاسی‌های خود در مقابل رژیم پهلوی قد علم کردند و ظالمان را به تسلیم مجبور کردند.

بهرام حسینی‌پناه افزود: امروز نیز همین دانش‌آموزان برای پیشرفت کشور کمر همت بسته‌اند و با همه وجود خود را برای کمک به توسعه میهن اسلامی آماده کرده‌اند که توجه به فرهنگ بومی و زنده کردن اعتقادات و باورهای اصیل و پایه‌دار قدیمی در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تنوع غذاها در گذشته گفت: وجود غذاهای مختلف و توجه به غذاهایی که منشأ گیاهی و دریایی داشته‌اند نشان از بینش و مطالعه عمیق گذشتگان و پرکردن سفره‌های غذایی با مواد خوراکی سالم بوده است.

حسینی‌پناه افزود: وجود سبزیجات، لبنیات، حبوبات و مواد پروتئینی سالم که توسط مردم قدیم بدون مواد افزودنی و شیمیایی به دست می‌آمد و در کنار تحرک و کار روزانه موجب سلامت مردان و زنان می‌شد و اگر ما نیز به غذاهای بومی که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد تأمین‌کننده نیاز بدن هستند رو بیاوریم اثرات بسیار مفیدی در افزایش سلامتی دارد.

این جشنواره غذایی با تلاش و پیگیری مدیر و کارکنان دبستان ام‌البنین روستای شهنیاء بردخون برپا شد و حضور دانش‌آموزان با لباس‌های محلی بر زیبایی و نشاط آن افزوده بود و غذاهای محلی و سنتی نظیر رنگینک، گرده و نان محلی، موتو سرخ کرده، مشتک تینکی، حشینه و سورو، کاکل و تهما، پلیل، حلوا، بادمجان شکم پر، ترشی، سیب‌زمینی پخته، آش، خرما لورک، ماهی، خشکو، قلیه، گمنه به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول