اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

انقلاب اسلامی موجب احیای حوزه‌های علمیه شد

امام جمعه بوشهر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران علاوه بر اینکه بازتاب جهانی داشت و در تاریخ ماندگار شد، زمینه احیا حوزه‌های عملیه را نیز فراهم کرد.

انقلاب اسلامی موجب احیای حوزه‌های علمیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام خمینی بوشهر با تبریک دهه فجر اظهار داشت: هم اینک مقام معظم رهبری با ارشادات و مدیریت علوی، کشتی انقلاب را در دریای طوفانی‌ که جهان سلطه ایجاد کرده با صلابت و استواری به سمت ساحل پیروزی نهایی هدایت می‌کند.

وی تأکید کرد: حوزه‌ها، روحانیت و فضلا، همه باید در مسیر ارائه اسلام ناب و دفاع مقدس فرهنگی از حریم اسلام، تشیع، ولایت و این انقلاب باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ما باید به تکلیف شرعی خود که همان اطاعت از مقام معظم رهبری است پایدار و پایبند باشیم و انجام وظیفه کنیم، عنوان داشت: ما از متن حوزه آموخته‌ایم که باید در هر حال ولایتمدار باشیم و حوزه‌های علمیه باید در صراط ولایت با تمام وجود مجاهدت کنند و الحمدالله حوزه‌ها از همان ابتدا تاکنون این چنین بوده و همواره از حریم ولایت و انقلاب دفاع کرده است.

وی گفت: امام خمینی حق عظیمی به گردن جهان تشیع، اسلام و ایران دارد، و بزرگ‌مردی بود که اسلام، تشیع و فقه را خوب فهمیده بود و با اخلاص و مجاهدت، اسلام را در جامعه به معنای دقیق کلمه به ویژه در عرصه فقه حکومتی تحقق بخشید.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: نام و راه امام خمینی (ره) همواره در تاریخ جهان، اسلام، ایران و حوزه‌های علمیه نورانی و پرآوازه خواهد ماند و مقام معظم رهبری مایه افتخار و عزت حوزه‌های علمیه هستند.‌

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، فقه را وارد عرصه عمل و جغرافیای مدیریت سیاسی و اجتماعی و از محدوده عمل فردی، وارد عرصه وسیع ظرفیت بالای مدیریت کلان اجتماعی کرد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، حوزه‌های علمیه را احیاء کرد، بیان داشت: این انقلاب حوزه‌هایی که در حصار خود محدود بودند وارد عرصه فقه حکومتی و حکومت‌داری، هدایت کلان سیاسی جامعه‌ بشری، بیداری اسلامی و آزادی اسلامی کرد و ان‌شاءالله بسترساز حکومت واحد اسلامی جهانی با ظهور حضرت قائم آل محمد (عج) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نعمتی الهی برای جهان اسلام و ایران است، تأکید کرد: اطاعت از مقام معظم رهبری بر همگان واجب و هدایت‌های ایشان صراط مستقیم کمال حکومت اسلامی و اعتلای مکتب تشیع است.

انتهای پیام/66006/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول